Akcja „Zgrani z naturą” odwiedza festiwale

Letnie festiwale to czas wypełniony piwem, dobrą zabawą, muzyką i licznymi atrakcjami. Jego mniej przyjemnym aspektem są sterty śmieci, jakie zostają na terenie każdej imprezy po tym, jak opuszczą ją ostatni uczestnicy. Kompania Piwowarska pomyślała o tym i podczas ostatnich wydarzeń kulturalnych, którym towarzyszyły jej piwa, zorganizowała eko konkursy. Dzięki nim tylko na dwóch festiwalach zebrano ponad 35 tysięcy plastikowych kubków!

Stoisko_Zgranych_z_naturaPo beztroskich festiwalowiczach na placu boju zwykle zostają tysiące pustych kubków po różnego rodzaju napojach. Niestety, nie wszyscy pamiętają, żeby kubek wrzucić do odpowiedniego kosza – łatwiej jest zostawić go na stole lub rzucić pod nogi. Kompania Piwowarska razem z organizacją odzysku Eko-Punkt postanowiła zachęcić uczestników imprez, by bardziej odpowiedzialnie podeszli do kwestii odpadów. Podczas koncertów i biesiad piwnych zorganizowała ekologiczne konkursy w ramach akcji „Zgrani z naturą”, dobrze znanej choćby ze zbiórki surowców wtórnych prowadzonej wspólnie z siecią sklepów Biedronka. Zasady były proste: festiwalowicze mogli zbierać puste kubki z terenu imprezy i oddawać je na specjalnym stoisku. Tam za 50 zebranych kubków otrzymywali ekologiczną, designerską torbę na ramię uszytą ze zużytych bannerów reklamowych KP. Natomiast 25 kubków można było wymienić na torby siatkowe.

Czy się stoi, czy się siedzi
Pierwszym wydarzeniem, na którym zorganizowano zbiórkę, był Warszawski Festiwal Kultury Piwnej, czyli cykliczna impreza Kompanii Piwowarskiej w formie piwnej biesiady. Akcja okazała się wyjątkowym sukcesem: przez 4 dni zebrano tam 15 tys. plastikowych kufli. Okazało się, że nieśpieszne biesiadowanie przy stołach pod parasolami i zbieranie kubków mogą iść w parze. 400 toreb, które KP przygotowała na tę imprezę, rozeszło się jeszcze przed jej zakończeniem.
Stoisko „Zgranych z naturą” pojawiło się również na Orange Warsaw Festival, który w tym roku miał wyjątkowy rozmach. Po raz kolejny odbył się na Stadionie Narodowym, ale pierwszy raz trwał aż trzy dni. Główną atrakcją były oczywiście koncerty największych gwiazd muzyki, mimo to festiwalowicze nie zapomnieli o ekologii. W przerwach między koncertami zebrali łącznie ponad 20 tys. pustych kubków, co przełożyło się na rozdanie prawie 270 toreb z bannerów i prawie 290 toreb siatkowych. Podczas akcji rozdano także 800 magnesów edukacyjnych w zakresie segregacji odpadów.

Łącznie podczas dwóch warszawskich imprez zebrano ponad 35 tysięcy plastikowych kubków i rozdano blisko 1000 toreb. Choć wiek uczestników i sposób spędzenia czasu na obu imprezach był bardzo różny, wiele osób z dużym entuzjazmem zaangażowało się w zbieranie kubków w zamian za unikalne, ekologiczne gadżety.

– Dzięki tego typu akcjom na imprezach pojawia się nie tylko nasze piwo, ale też idee, które są dla nas ważne. Organizujemy samodzielnie rozmaite wydarzenia, na wielu zapewniamy wyszynk piwa, stąd wiemy, że uczestnicy, zaabsorbowani zabawą, często zapominają po sobie posprzątać. Dlatego postanowiliśmy zachęcić ich do tego nagrodą. Takie inicjatywy są od lat obecne na wielu zagranicznych festiwalach i dobrze się tam sprawdzają. Nie możemy pozostać w tyle! – mówi Monika Dymek, specjalista ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.