Zrównoważony rozwój C&A

Międzynarodowy detalista odzieżowy C&A poinformował o dobrych wynikach w dążeniu do realizacji celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, które wyznaczył sobie do osiągnięcia do 2020 roku. W swoim nowym Raporcie nt. globalnego zrównoważonego rozwoju w 2017 r. („2017 Global Sustainability Report”) firma informuje o swoich osiągnięciach i zobowiązaniach, koncentrując się na swoich produktach, łańcuchu dostaw i pracownikach.

 

„Nasz postęp w 2017 roku jest bezpośrednim skutkiem tego, jak zrównoważony rozwój jest zakorzeniony w naszych organizacjach handlowych. Zrównoważony rozwój jest ważną częścią tego, w jaki sposób projektujemy odzież, zapewniając, że została ona pozyskana i wykonana z poszanowaniem praw ludzi, zwierząt i środowiska,” mówi Jeffrey Hogue, Dyrektor ds. Globalnego Zrównoważonego Rozwoju C&A.

Pozyskiwanie bardziej zrównoważonych materiałów: C&A wiodącym na świecie nabywcą biobawełny
Biorąc pod uwagę wpływ produkcji surowców, C&A zobowiązało się do pozyskania dwóch trzecich naszych materiałów z bardziej zrównoważonych źródeł do 2020 roku. Obecnie ponad 65% źródeł bawełny C&A to certyfikowana biobawełna lub bawełna pozyskiwana jako Better Cotton, gdzie w 2016 r. wartość ta wynosiła 53%. C&A pozostaje największym na świecie pod względem ilości nabywcą certyfikowanej bawełny organicznej. Ponad 44% surowców używanych w bieżących kolekcjach firmy – takich jak bawełna, wiskoza i poliester – jest pozyskiwanych w bardziej zrównoważony sposób.

W Europie i Chinach firma C&A podjęła śmiały krok, aby pozyskać 100% sztucznych włókien celulozowych od dostawców, którzy stosują praktyki zapobiegające przedostaniu się do ich łańcucha dostaw produktów z lasów pierwotnych lub zagrożonych. Niedawno firma wprowadziła również pierwsze produkty z nylonu pochodzącego z recyklingu: bieliznę certyfikowaną zgodnie z normą Global Recycled Standard.

W kierunku mody okrężnej: Wprowadzono na rynek ponad 1,3 mln sztuk odzieży z certyfikatem Cradle to CradleTM
Firma C&A jak dotąd wprowadziła na rynek ponad 1,3 miliona sztuk odzieży z certyfikatem Cradle to CradleTM na całym świecie, utrzymując tym samym najbardziej zrównoważoną kolekcję odzieży aktualnie dostępną na rynku w tej skali. „Program certyfikacji Cradle to Cradle stanowi dla naszej strategii wizję w zakresie gospodarki okrężnej. Poprzez zaopatrzenie w odzież z certyfikatem Cradle to Cradle GOLDTM oferujemy pierwsze kolekcje w branży, które są wytwarzane w wysokich standardach społecznych przy użyciu w 100% bezpiecznych i nietoksycznych materiałów, 100% odnawialnej energii, 100% wody z recyklingu, a każda sztuka odzieży jest zaprojektowana tak, aby służyć przez kolejny cykl życia”, mówi Hogue.

W tym roku Ethical Corporation nagrodziło innowacyjne T-shirty C&A z certyfikatem Cradle to Cradle GOLD TM nagrodą „Zrównoważona Innowacja Roku”. Firma C&A opracowała te innowacyjne T-shirty we współpracy z firmą Fashion for Good. C&A i jej fundacja korporacyjna są wspólnikami-założycielami Fashion for Good, która wspiera działania oparte na gospodarce okrężnej i nowe technologie innowacyjnych start-upów, tak aby branża odzieżowa stała się w krótszym czasie bardziej zrównoważona.

Ograniczony wpływ na środowisko: przejrzystość w zakresie emisji dwutlenku węgla i zużycia wody
C&A jest jednym z niewielu detalistów odzieżowych, które ujawniają dane na temat emisji gazów cieplarnianych i zużycia wody. W 2017 r. C&A zmniejszyła swoją emisję dwutlenku węgla o 15%, a zużycie wody o 14%. C&A ogłosiła, że jej celem jest dalsze zmniejszanie zużycia wody w produkcji surowców. C&A zobowiązała się również do stworzenia „Celów w oparciu o naukę”, aby zmniejszyć swój wpływ na zmiany klimatu.

Zwiększenie przejrzystości łańcucha dostaw: Mapa pokazuje informacje o ponad 2000 fabrykach dostawców
Łańcuch dostaw C&A obejmuje ponad 1 milion osób zatrudnionych przez 757 globalnych dostawców, którzy zarządzają ponad 2000 jednostkami produkcyjnymi na poziomie dostawców klasy Tier-1 i Tier-2. Firma C&A podjęła pierwszy krok w kierunku zwiększenia przejrzystości łańcucha dostaw już w swoim raporcie z 2015 r., ujawniając nazwy i adresy fabryk dostawców klasy Tier-1 a w zeszłym roku dodała fabryki Tier-2. Poprzez narzędzie internetowe każdy klient C&A może łatwo zidentyfikować fabryki, w których produkowane są produkty C&A.

Przybliżanie zrównoważonego rozwoju konsumentom: Kampania #WearTheChange C&A
Chcąc pomóc klientom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych, poprzez zwrócenie uwagi na zrównoważony charakter ich odzieży, firma C&A rozpoczęła kampanię „#WearTheChange”. Jest to globalna kampania wielokanałowa na rzecz zrównoważonego rozwoju, obecna zarówno w sklepach C&A na całym świecie jak i w internecie. Wszystkie produkty reklamowane pod nazwą #WearTheChange są produkowane i pozyskiwane w sposób bardziej zrównoważony.

Fundacja C&A: zmiana branży odzieżowej
Opublikowanie raportu „2017 Global Sustainability Report” zbiega się z wydaniem Raportu rocznego Fundacji C&A za 2017 r. W tegorocznym raporcie fundacja dzieli się zarówno najciekawszymi momentami z pracy w 2017 r., jak i wnioskami z udzielonych przez nią dotacji. Tworzenie zmian w wymaganej skali i szybkości jest trudne i złożone oraz wymaga nowych rodzajów współpracy. Właśnie dlatego w Raporcie Rocznym Fundacja C&A otwarcie dzieli się doświadczeniami z sukcesów i porażek w nadziei, że zachęci więcej organizacji – w szczególności fundacje korporacyjne – do wspierania inicjatyw koniecznych do stworzenia systemowych zmian w branży odzieżowej.

Obydwa raporty razem przedstawiają obraz sytuacji, w której C&A i Fundacja C&A pracują ramię w ramię, aby uczynić branżę odzieżową zrównoważoną i odpowiedzialną, stając się przykładem dla innych gałęzi przemysłu.

Pełny raport zrównoważonego rozwoju firmy za rok 2017 roku jest dostępny pod adresem www.ca.com/sustainability-report. Raport roczny Fundacji C&A można znaleźć pod adresem www.cand afoundation.org/ar2017.