Zaraziła nas pasja Marcina Gienieczko

RaportCSR.pl jest patronem medialnym projektu Solo Amazon Expedition. O tym, że życie z pasją nie wyklucza bezpieczeństwa i o społecznej odpowiedzialności rozmawiamy z Katarzyną Ostrowską, dyrektorem Departamentu Marketingu i PR UNIQA.

Dlaczego zainteresowali się Państwo projektem Solo Amazon Expedition?

Zaraziła nas pasja Marcina Gienieczko do tego projektu. Nie tylko zresztą osoby dotyczy to osób z marketingu. Pan Marcin miał wystąpienie na naszej corocznej konferencji sprzedaży w lutym i zdobył serca wszystkich obecnych na niej osób. Świetnie, że powstają takie projekty i są chętni by je realizować. Trzymamy kciuki za jego wyprawę. Źródła Amazonki odkrył polski podróżnik Jacek Pałkiewicz. Wierzymy, że Marcin Gienieczko będzie pierwszą osoba na świecie, która dokona samotnego przepłynięcia w canoe Amazonki.

Jak sponsoring wyprawy Marcina Gienieczko wpisuje się w Państwa strategię marketingową?

UNIQA od dawna wspiera sportowców. Od 2009 r. do 2013 r. UNIQA Polska współpracowała z Bogdanem Wentą, który w latach 2004-2012 był selekcjonerem reprezentacji Polski w piłce ręcznej. Od tego roku naszą twarzą jest Jerzy Janowicz, najlepszy polski tenisista. Zresztą nie dotyczy to też Polski. UNIQA International, w skład której wchodzi UNIQA Polska, jest np. sponsorem Pucharu Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej (EHF), w którym występują polskie kluby.

Wyprawa Marcina Gienieczko w pewien sposób wpisuje się zatem w naszą strategię sponsoringu sportowego. Choć z drugiej strony, muszę przyznać, że zwykle nie wspieramy sportów ekstremalnych, a do tej grupy pewnie można zakwalifikować wyprawę pana Marcina. W tym kontekście jest to sytuacja wyjątkowa. Stawiamy jednak na ludzi z pasją, którzy potrafią cieszyć się życiem i korzystać z niego. Taki cel przyświeca naszej marce. Chcemy by nasi klienci oddawali się swoim pasją, żyli pełnią, a my zapewnimy im bezpieczeństwo.

Cieszy nas także zainteresowanie mediów projektem “Solo Amazon Expedition”, a to też może mieć wpływ na rozpoznawalności naszej marki. Grupa UNIQA to duży gracz na rynku ubezpieczeniowym. Jesteśmy piątym ubezpieczycielem na rynku majątkowym i jednym z najszybciej rozwijających się towarzystw ubezpieczeń na życie.

Wiele marek buduje swój wizerunek wiążąc promocję swoich produktów ze sportami ekstremalnymi. Czy Uniqa tez ma takie plany?

Nie należymy do tego grona. I nie mamy takich planów na przyszłość. Instytucje finansowe, takie jak towarzystwa ubezpieczeniowe, niezbyt często uczestniczą w tego typu przedsięwzięciach. W tym przypadku postawiliśmy na konkretną osobę i jego pasję, a nie na sam rodzaj sportu.

Jakie projekty realizujecie Państwo w ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu?

Są to działania wewnętrzne. Akcje organizowane przez i dla pracowników, których celem jest pomoc innych. Na stałe wspieramy choćby Dom Dziecka, czy zbieramy nakrętki na rzecz Łódzkiego Hospicjum dla Dzieci. Cała makulatura trafia do schronisk. Ale to tylko przykłady.
Poza tym staramy się pomagać naszym klientom. Dlatego też jako lider ubezpieczeń dedykowanych spółdzielczości wraz z Komendą Główną Policji i Komendą Główną Państwowej Straży Pożarnej w celach prewencyjnych stworzyliśmy program “BEZPIECZNIE JAK W DOMU” dla mieszkańców spółdzielni. W specjalnej broszurze prewencyjnej oraz na dedykowanej stronie www.bezpieczniejakwdomu.pl można znaleźć odpowiedzi na takie pytania jak np.: Jak uniknąć zalania, pożaru, kradzieży oraz innych niefortunnych zdarzeń w domu? Co zrobić, by odpowiednio zadbać o bezpieczeństwo własne i najbliższych. Cała akcja to zbiór porad i prostych zasad, które pozwalają uchronić się przed zagrożeniem i skutkami nieprzyjemnych domowych wypadków. Akcja ruszyła w ubiegłym roku, a w tym planujemy jej kontynuację i rozwój.
Jako UNIQA wspomagany też finansowo wiele akcji charytatywnych, fundacji i innych szlachetnych działań.