Wyróżnienia dla kampanii „Śniadanie Daje Moc”

sniadanieProgram „Śniadanie Daje Moc” został dwukrotnie wyróżniony przez ekspertów za konsekwencję, skuteczność i działanie w Partnerstwie. Kapituła Raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce 2012. Dobre praktyki” powtórnie wysoko oceniła kampanię edukacyjną „Śniadanie Daje Moc”. Program, realizowany przez Partnerstwo dla Zdrowia, został  wymieniony  pośród tzw. praktyk długoletnich czyli realizowanych cyklicznie. Przedstawiciele Partnerstwa dla Zdrowia odebrali także specjalne wyróżnienie od jury konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact, promującego najskuteczniejsze innowacyjne partnerstwa publiczno – prywatne.

Aż 4 690 szkół podstawowych z całej Polski wzięło udział w ubiegłorocznej edycji programu „Śniadanie Daje Moc” a od 2011 roku dziesiątki tysięcy uczniów w ramach kampanii poznaje i przyswaja zasady zdrowego odżywiania. Co roku 8 listopada, w Dniu Zdrowego Śniadania odbywają się tysiące wspólnych śniadań edukacyjnych dla dzieci w całym kraju. Rosnący zasięg i konsekwentne realizowanie celu w kolejnych edycjach programu „Śniadanie Daje Moc” przybliża Partnerstwo dla Zdrowia do realizacji długofalowej misji, co zyskało uznanie kapituły Raportu.
Ruszają kolejne działania – już w kwietniu na stronie programu www.sniadaniedajemoc.pl pojawią się nowe merytoryczne materiały dla nauczycieli a także ruszy ciekawy edukacyjny konkurs dla szkół. Przygotowywana jest również III. edycja programu na rok szkolny 2013/2014. Tym razem uczniowie i nauczyciele dostaną szansę na rozwinięcie własnych projektów związanych z promocją zdrowego odżywiania i zapobieganiu niedożywieniu w szkole.

„Wierzymy, że to co robimy ma głęboki sens i przyczynia się w długiej perspektywie do upowszechniania zasad prawidłowego żywienia oraz zmniejszania zjawiska niedożywienia najmłodszych. Wszystkie zaszczytne wyróżnienia przyznawane nam przez autorytety w dziedzinie CSR zachęcają do dalszych wysiłków oraz ciągłego rozwijania i ulepszania tego wyjątkowego projektu.” – podsumowała Ewa Gayny z Partnerstwa dla Zdrowia.

Unikalny model biznesowy partnerstwa publiczno – prywatnego jakim jest koalicja firm Danone, Biedronka i Lubella z Instytutem Matki i Dziecka, okazał się nie tylko innowacyjnym ale także skutecznym modelem działania. Dlatego zainteresował on również jury konkursu European CSR Award (Europejskie nagrody CSR na rzecz partnerstw, innowacji i wpływu). Partnerstwo dla Zdrowia odebrało z rąk jurorów dyplom za długofalowość, wytrwałość w realizacji celów, ciągłe udoskonalanie procesów i odpowiadanie na istotny problem społeczny oraz fakt, że Mleczny Start to pierwszy na rynku polskim produkt innowacyjny społecznie.

Produkty Mleczny Start pozwalają zjeść wartościowe śniadanie i drugie śniadanie dzieciom nawet z najuboższych rodzin. Od momentu wprowadzenia produktów na rynek sprzedano już ponad 103 mln porcji śniadaniowych Mlecznego Startu.

Źródło: http://www.sniadaniedajemoc.pl/