W sklepach Carrefour ruszyła wyjątkowa akcja PCK i P&G

Procter & Gamble, Carrefour Polska i Polski Czerwony Krzyż ponownie połączyły siły, by poprawić sytuację życiową dzieci z najuboższych rodzin w Polsce. Właśnie ruszyła kolejna edycja akcji „Mała pomoc, wielka radość”, dzięki której kupując w sklepach Carrefour marki Procter & Gamble, jak m.in. Pampers, Fairy czy Gillette, konsumenci mogą wesprzeć podopiecznych PCK. Akcja potrwa do 30 kwietnia.

 

Te z pozoru małe rzeczy – czyste i pachnące ubrania, zadbany wygląd, czy wygodne miejsce do nauki i zabawy, wpływają nie tylko na samopoczucie dziecka, ale i na jego prawidłowy rozwój, w tym również pewność siebie. Według PCK, w najuboższych rodzinach problemem jest zaspokojenie podstawowych potrzeb – zapewnienie żywności, ubrań, a także środków higieny i czystości. Negatywne skutki ich braku najbardziej odczuwają dzieci.

– Dzieci, które żyją w niedostatku zagrożone są wykluczeniem społecznym. Dlatego zapewnienie im godnych warunków życia jest tak istotne dla ich prawidłowego rozwoju. W przeciwnym razie są narażone na brak poczucia akceptacji, które jest jedną z ważniejszych potrzeb życiowych dzieci – zaznacza psycholog dziecięca, Dorota Maciejec.

To druga odsłona akcji „Mała pomoc, wielka radość”. Po pierwszej edycji, udało się pomóc 1500 rodzinom z całej Polski, które otrzymały zestawy produktów niezbędnych do pielęgnacji, higieny i czystości, takich jak: pieluszki Pampers, szampony Head & Shoulders, pasty do zębów Blend-a-Med, płyny do prania Ariel czy płyny do zmywania Fairy. Dzięki środkom zebranym podczas pierwszej odsłony akcji, ponad 500 rodzin otrzymało 700 wyprawek, w których znalazły się takie artykuły jak pościel, koce, poduszki, itp., ale też wyposażenia do pokojów dzieci, pomoce szkolne i edukacyjne, ubrania czy buty.

– Ta kampania jest dość wyjątkowa na tle innych akcji, które organizujemy we współpracy z partnerami korporacyjnymi, przede wszystkim dlatego, że dzieci objęte są pomocą indywidualną. Odpowiadamy na ich rzeczywiste potrzeby, które badają nasze oddziały w całej Polsce. Czasem wystarczy niewielka pomoc, aby stworzyć dzieciom godne warunki do życia – tłumaczy Jolanta Chełmińska, Członek Prezydium Zarządu Głównego PCK.

Jak się włączyć?

Wszyscy klienci sklepów Carrefour, którzy do 30 kwietnia zakupią produkty P&G, takie jak pieluszki i chusteczki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów (Head&Shoulders, Pantene i Aussie), produkty do pielęgnacji tkanin i domu (Ariel, Vizir, Lenor, Fairy, AmbiPur), produkty do higieny intymnej (Always, Naturella, Discreet), produkty do higieny jamy ustnej (Oral-B i Blend-a-Med) oraz produkty Gillette, Gillette Venus i Old Spice, mogą przyczynić się do poprawy życia najmłodszych i najbardziej potrzebujących podopiecznych PCK.

– Dzięki akcji „Mała pomoc, wielka radość” każdy z nas może sprawić, by podstawowe produkty do pielęgnacji, higieny i czystości a także inne niezbędne do codziennego życia przedmioty, wspierały zdrowy rozwój dzieci z najuboższych rodzin – mówi Justyna Rymkiewicz z firmy Procter & Gamble. Ogólnopolski zasięg kampanii możliwy jest dzięki zaangażowaniu firmy Carrefour Polska, jednej z największych sieci handlowych w kraju. – Dzięki tej akcji, oferujemy klientom hiper- i supermarketów Carrefour możliwość wspierania dzieci w potrzebie podczas codziennych zakupów. Po pierwszej odsłonie akcji, obserwujemy, że nasi klienci chętnie włączają się w kampanie społeczne, które niosą pomoc najbardziej potrzebującym – dodaje Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

W ramach akcji, 1% ze sprzedaży produktów P&G w sklepach Carrefour w całej Polsce do 30.04.2018r. zostanie przekazany odpowiednim oddziałom Polskiego Czerwonego Krzyża, aby wesprzeć najuboższe rodziny, podopiecznych PCK. Ponadto, rodziny otrzymają zestawy produktów do higieny i pielęgnacji.