Tydzień dla Ziemi w Citi Handlowy

Już po raz piąty Citi Handlowy zachęca swoich pracowników do aktywnego uczestnictwa w akcji Tydzień dla Ziemi. Na przestrzeni tygodnia zostaną przeprowadzone: kampania informacyjna mówiąca o projektach wpływających na ochronę środowiska, zbiórka zużytego sprzętu elektryczny i elektroniczny, a także wystartuje ekokampania „Projekt dla środowiska”.

W tym roku Citi Handlowy wdrożył szereg działań w ramach Systemu Zarządzania Środowiskiem oraz Systemu Zarządzania Energią. Ich głównym celem jest poprawa efektywności energetycznej, redukcja zużycia energii, zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz wprowadzenie właściwego nadzoru nad zarządzaniem energią.

– Z roku na rok podejmujemy kolejne inicjatywy, usprawniające zarządzanie infrastrukturą banku w taki sposób, aby wpływać na ochronę środowiska naturalnego i dbać o naszą planetę. W tym roku wdrożyliśmy między innymi projekty modernizacji instalacji klimatyzacyjnej oraz wymianę źródeł światła na nowoczesne rozwiązania w technologii LED. Nasze działania obejmują zarówno budynki banku jak i nasze nowe oddziały Smart. Między innymi dzięki takim projektom udało nam się na przestrzeni roku zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o 1477 MWh – komentuje Magdalena Cudna Dyrektor Departamentu Zarządzania Nieruchomościami w Citi Handlowy. – W tym roku planujemy jeszcze dokończyć budowę 70kW elektrowni fotowoltaicznej w naszym oddziale na ul. Goleszowskiej w Warszawie. Elektrownia wykorzystując panele fotowoltaiczne będzie umożliwiać produkcję prądu z energii słonecznej. Tak pozyskaną energię będzie można zastosować do ogrzewania budynków, dostarczania ciepłej wody czy napędu pomp – dodaje Magdalena Cudna.

Tydzień dla Ziemi zakłada nie tylko działania edukacyjne, ale i akcje ekologiczne – np. udostępnienie specjalnych pojemników na odpady niebezpieczne, takie jak: świetlówki, żarówki, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny. Ponad to wszystkie budynki Citi Handlowy w całej Polsce są objęte specjalnym systemem segregacji odpadów. Efektem jego wprowadzenia było udostępnienie pracownikom „stacji do segregacji” składających się z 3 oddzielnych pojemników na: papier, plastik/szkło/metal i odpady komunalne.

W tym roku, w ramach Tygodnia dla Ziemi, Citi Handlowy zainauguruje również kampanię „Projekt dla środowiska”, w ramach której będą zbierane od pracowników pomysły i inicjatywy proekologiczne. Mogą one dotyczyć zmian w budynkach i oddziałach, ale przede wszystkim mają wpływać na ochronę środowiska naturalnego.