Tejemnica dobrego raportu CSR

1049886_together_3W ostatnim numerze branżowego miesięcznika Press można znaleźć obszerne opracowanie dotyczące tego jakiej jakości raporty CSR tworzą polskie firmy. Autorzy skupili się na porównaniu polskiego rynku z najbardziej rozwiniętymi rynkami krajów UE.

Jacek Dmowski, właściciel Abadon Consulting (agencja specjalizująca się w doradztwie CSR), zauważa na łamach Pressa, że polskie raporty CSR charakteryzuje zbyt duża ilość stron, a za mało jest w nich strategii. Mają też zbyt wiele fotografii, a przedstawiają zbyt mało rozwiązań biznesowych. Swoje spostrzeżenia odnosi głównie do konkursu Raporty Społeczne w latach 2009–2011.

Miesięcznik odwołuje się również do analizy portalu CSRinfo, która że niewiele raportów spełnia międzynarodowe standardy. Według ekspertki tego medium spojrzenie na raportowanie społeczne polskich firm przez pryzmat standardu Global Reporting Initiative, międzynarodowej organizacji non profit, to w 2011 roku zastosował się do niego jedynie osiem ze stu największych firm z Listy 500 dziennika Rzeczpospolita.

Press wymienia pięć podstawowych kroków dobrego raportu CSR.

Krok 1: Przygotowanie koncepcji
Krok 2: Rozplanowanie procesu
Krok 3: Opracowanie treści
Krok 4: Dystrybucja raportu
Krok 5: Podsumowanie i analiza informacji zwrotnych

Według Mirelli Panek-Owsiańskiej, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, na szczególną uwagę i dobrą ocenę zasługują raporty CSR firm: Totalizator Sportowy, GlaxoSmiethKline oraz Grupa Żywiec.