Światowy Dzień Zerowej Emisji

Włączając się w globalną inicjatywę Virgin Group – Net Zero – Virgin Mobile postanowił zatroszczyć się tym razem o naturę i podjąć temat dbania o czyste środowisko. Światowy Dzień Zerowej Emisji, który obchodzony jest 21 września, to kolejne z serii wydarzeń, mających na celu podnoszenie świadomości ekologicznej.

 

Net Zero… czyli?

Net Zero to globalny projekt firmy Virgin, który ma służyć maksymalnej redukcji emisji gazów cieplarnianych do atmosfery, generowanych przez przedsiębiorstwa, ale także przez każdego z nas – na co dzień. Ponieważ to one stanowią jedne z głównych czynników powodujących globalne ocieplenie oraz inne niekorzystne zmiany klimatyczne, konieczne są działania zmiejszające tzw. ślad węglowy (carbon footprint), wynikający z działalności człowieka. Właśnie takim rozwiązaniom poświęcone były warsztaty Net Zero by 2030, które odbyły się w czerwcu 2015 roku w Londynie. Wzięli w nich udział reprezentanci fundacji Virgin Unite i Virgin Group — wśród nich Sir Richard Branson oraz prezes zarządu Virgin Mobile Polska — Grażyna Piotrowska-Oliwa. Liczne projekty Virgin już teraz wprowadzają ekologiczne rozwiązania, np. korzystanie z elektrycznych samochodów na Virgin Necker Island.

Angażowanie społeczności

W ramach inicjatywy Net Zero, Virgin Mobile skupiło się na angażowaniu społeczności za pomocą komunikacji prowadzonej w mediach społecznościowych oraz konkursów dla fanów marki na Facebooku. We wpisach Virgin Mobile przedstawiało początek historii dotyczącej określonego zagadnienia ekologicznego, a zadanie polegało na dopisaniu w komentarzu ciągu dalszego obrazkowej historii. Zwycięskie pomysły były ilustrowane przez popularnego polskiego rysownika Why-ducka, a następnie publikowane na fanpage‘u oraz nagradzane eko-gadżetami. Każda z odsłon inicjatywy pozwalała na pokazanie prostych sposobów na dbanie o przyrodę na co dzień – w ramach Światowego Dnia Ziemi (22 kwietnia), Święta Cyklicznego (23 maja) czy Światowego Dnia Pszczół (8 sierpnia). Tegoroczną edycję Net Zero zamyka Światowy Dzień Zerowej Emisji (21 września), w ramach którego podejmowane są tematy wpływu emisji gazów i spalin na środowisko i zdrowie człowieka.

Przez cały rok aktywnie angażowaliśmy i zachęcaliśmy do dyskusji o ekologii w mediach społecznościowych. Zgodnie z ideą Net Zero, najistotniejsze dla ochrony środowiska kwestie warto poruszać zarówno w mikro-, jak i w makroskali – podsumowuje Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska. – Z tego względu poszliśmy o krok dalej i rozpoczęliśmy współpracę z aktywistami z inicjatywy „Miejskie Pszczoły“ – dodaje.