Świąteczne wsparcie od Carrefour i Banków Żywności

0
23

Ponad 80 sklepów Carrefour Polska włączyło się w Świąteczną Zbiórkę Żywności, którą organizuje Federacja Polskich Banków Żywności. W najbliższy weekend w sklepach sieci pojawią się wolontariusze zbierający żywność dla potrzebujących.

 

Zbiórka w Carrefour odbędzie się w piątek i sobotę (30 listopada i 1 grudnia), a w warszawskich sklepach również w niedzielę 2 grudnia. W przedświąteczną inicjatywę Federacji włączyły się hipermarkety, supermarkety i wybrane sklepy franczyzowe sieci z całego kraju. W trakcie trwania akcji, do specjalnie oznakowanych koszy, stojących  w pobliżu kas lub wejść do sklepów, każdy będzie mógł przekazać artykuły spożywcze, które za pośrednictwem Banków Żywności trafią do lokalnych organizacji pozarządowych, wspierających osoby starsze, chore, samotnych rodziców oraz innych potrzebujących.

Szczególnie potrzebne są produkty z długim terminem przydatności do spożycia, takie jak olej, cukier, mąka, słodycze, przetwory, konserwy bądź bakalie. Wszyscy, którzy zechcą włączyć się w akcję mogą to zrobić w bardzo prosty sposób. Wystarczy kupić wybrany produkt i włożyć go do jednego ze specjalnie oznakowanych koszy zbiórkowych. Każdy gest ma znaczenie, a by podzielić się świąteczną radością z potrzebującymi wystarczy jeden produkt.

Carrefour Polska, w ramach realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu aktywnie wspiera organizacje pozarządowe działające na rzecz zmniejszenia ubóstwa, wyrównywania szans, przeciwdziałania marnotrawstwu oraz promocji zdrowego stylu życia. Z Bankami Żywności sieć współpracuje od początku swojej działalności w Polsce, czyli od 1997 roku, realizując liczne inicjatywy mające na celu przeciwdziałanie marnotrawstwu żywności. Carrefour co roku wspiera też ogólnopolskie zbiórki żywności. Ponadto, sklepy Carrefour przekazują regularnie produkty spożywcze do Banków Żywości.

Współpraca Carrefour z Federacją Polskich Banków Żywności wpisuje się kluczową inicjatywę sieci, jaką jest prowadzony od 2013 r. program „STOP Marnotrawstwu”. Jego celem jest przeciwdziałanie marnotrawstwu na każdym poziomie funkcjonowania firmy, a także promowanie tej idei wśród klientów i dostawców.