Sukces Piórka

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, po raz trzeci, organizuje konkurs, na najlepszą książkę dla dzieci „Piórko”, skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów. Niby nic w tym dziwnego. W Polsce jest wiele bardzo wiele inicjatyw. Konkurs Piórko od reszty różni się w zdecydowany sposób – podkreśla Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.

Teoretycznie konkurs na najlepszą książkę dla dzieci jest dla sieci sklepów Biedronka elementem realizowania polityki odpowiedzialnego biznesu przedsiębiorstwa. W wywiadzie dla Newseria Biznes Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska właściciela dyskontów spożywczych tak wyjaśnia zaangażowanie organizacji: Organizujemy konkurs literacki na najlepszą książkę dla dzieci, wychodząc naprzeciw dużemu problemowi, jakim jest niski poziom czytelnictwa w Polsce. Zwyczaj czytania zanika, w coraz większym stopniu przeważają inne rozrywki, a przecież książka jest niezwykle ważna w rozwoju dziecka: rozwija i oswaja jego emocje. Więcej na ten temat pod adresem https://biznes.newseria.pl/news/biedronka-po-raz-trzeci,p574009519

Rzadko który konkurs literacki ma takie założenia. Tylko w niewielu tego typu przedsięwzięciach są takie wysokie nagrody (zwycięzcy obu kategorii konkursu (tekst i ilustracje) otrzymują po 100.000 zł), a ich prace są publikowane w łącznym nakładzie 65.000 egzemplarzy! Do tego sieć Biedronka zapewnia ogólnopolska dystrybucję zwycięskiej książek.

Konkurs Piórko przeznaczony jest dla utalentowanych autorów i plastyków przed profesjonalnym debiutem. Mogą w nim startować osoby pełnoletnie, których prace literackie lub graficzne nie były dotychczas publikowane drukiem lub w wydawnictwach oznaczonych numerami ISBN lub ISSN. Trzecia edycja umożliwia uczestnictwo w tym przedsięwzięciu twórcom polskim spoza terenu kraju. Mogą wziąć w nim również również osoby, które startowały w poprzednich latach, ale nie znalazły się w gronie laureatów. Do te pory w konkursie Piórko uczestniczyło ponad 10.000 twórców. To olbrzymia aktywizacja literacka i plastyczna. Osobiście żałuję, że wygrywa tylko jedna praca, bo sądzę, że godnych wyróżnienia prac jest znacznie więcej.

W tegorocznej edycji organizatorzy kładą akcent na rozwój emocjonalny dziecka poprzez czytanie. Pierwszy etap kończy się 21 marca 2017 roku. Do tego dnia można nadsyłać teksty. Zwycięskie prace zostaną ogłoszone 8 czerwca 2017 r. Tego samego dnia wystartuje również drugi etap konkursu, skierowany do grafików. Ich zadaniem będzie przygotowanie ilustracji do wybranej przez jury książki. Zwycięzcę poznamy 24 sierpnia 2017 r. Szczegółowe informacje można znaleźć za pośrednictwem strony internetowej http://piorko2017.biedronka.pl/ .

Dlaczego dla mnie Konkurs Piórko, organizowany przez Jeronimo Martins jest wyjątkowy?  Przede wszystkim ze względu na jego masowość. Poza tym jeśli traktować to jako akcję z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) to jest to jedno z niewielu przemyślanych i udanych przedsięwzięć. Jednak to coś więcej niż „akcja”. Realizowanie trzeciej edycji konkursu Piórko świadczy o tym, że wyrasta nam nowa tradycja artystyczna. I to budzi mój podziw.

Źródło: http://blogi.polskatimes.pl/zyskiistraty/2017/02/27/sukces-piorka/