Stypendyści Klasy wyłonieni

fot. Pixabay.com

Wyłonionych zostało 40 stypendystów siedemnastej edycji programu stypendialnego Klasa, prowadzonego przez Fundację BNP Paribas.

Bank wesprze młodych i uzdolnionych uczniów z małych miast i wsi w całej Polsce, finansując ich naukę w pięciu renomowanych liceach w kraju.

– Ideą programu jest wyrównywanie szans edukacyjnych nastolatków z różnych części kraju – tłumaczy Kinga Pańczyszyn-Liśkiewicz, członkini zarządu Fundacji BNP Paribas. – Nie mamy wątpliwości, że talent rozkłada się równomiernie, nie uwzględniając przy tym różnic geograficznych. Dzieci z dużych ośrodków miejskich mają jednak o wiele łatwiejszy dostęp do renomowanych szkół, najlepszych nauczycieli i całej gamy dodatkowych możliwości rozwoju.

W 17. rekrutacji do Klasy wzięło udział 109 uczniów. Najwięcej chętnych zgłosiło się z województw mazowieckiego, małopolskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego. Spośród wszystkich kandydatów, 73 osoby zostały zakwalifikowane do programu. Po ogłoszeniu wyników rekrutacji do partnerskich liceów, wybranych zostało 40 stypendystów.

W lipcu stypendyści mieli możliwość uczestniczenia w obozie językowym, zorganizowanym w Warszawie, wspólnie z English Way School. Młodzież uczyła się, integrowała i zwiedzała Warszawę, poznając ją z anglojęzycznymi przewodnikami.

We wrześniu cała czterdziestka rozpocznie naukę w swoich wymarzonych szkołach średnich w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdyni i Szczecinie. BNP Paribas pokryje koszty zakwaterowania w internacie, wyżywienia, podręczników, wycieczek i innych wydatków szkolnych, wyjść kulturalnych, a także zapewni stałe wsparcie opiekunów i pedagogów. Bank sfinansuje również ich stypendia na pierwszym roku studiów.

W ciągu siedemnastu lat trwania programu, już blisko 600 osób z powodzeniem zdało maturę i dostało się na uczelnie wyższe dzięki wsparciu Fundacji BNP Paribas. Dziś studiują, pracują, odnoszą sukcesy i chętnie dzielą się dobrem, które sami otrzymali. W 2008 rok założyli własne stowarzyszenie, aby wspierać realizację programu Klasa, a także podejmować własne inicjatywy, jak autorski projekt „Seniorzy z Klasą”.