Startuje polska edycja kampanii Every Day, Care

Rozpoczyna się kampania Every Day, Care, organizowana przez Whirlpool Corporation we współpracy z Habitat for Humanity International, chrześcijańską organizacją charytatywną, której celem jest eliminowanie problemu trudnych warunków mieszkaniowych oraz bezdomności na świecie.

 

Celem przyświecającym kampanii jest zapewnienie młodym ludziom możliwości kontynuowania procesu reintegracji społecznej po osiągnięciu pełnoletności przez okres od trzech do czterech lat. Pomagając młodzieży objętej programem osiągnąć niezależność, jego organizatorzy chcą wypełnić lukę, jaka istnieje w polskim systemie opieki. Projekt zakłada pomoc finansową, pomoc ochotników pracujących na budowie oraz urządzenia AGD potrzebne do wyposażenia i zagospodarowania remontowanych poddaszy w Warszawie.

Od dzisiaj dwudziestu czterech pracowników Whirlpool EMEA – dwunastu z siedziby firmy w Warszawie oraz centrów przemysłowych w Łodzi, Radomsku i Wrocławiu, jak też dwunastu spoza Polski: Włoch, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Turcji, Francji, Niemiec, Słowacji, Portugalii, Hiszpanii, Holandii i Afryki Południowej – zawiesi wykonywanie obowiązków zawodowych, aby pomagać w budowie nowych mieszkań dla wychowanków ośrodka opiekuńczo-wychowawczego. Mieszkania te będą gotowe na wiosnę 2016.

„Zgodnie z  tradycją niesienia pomocy osobom potrzebującym, jak też z uwagi na naszą aktywną obecność w krajach, w których prowadzimy działalność biznesową, w tym roku z kampanią Every Day, Care docieramy do Polski, jednego z naszych najważniejszych rynków“ – mówi Alessandro Magnoni, Senior Director EMEA Communications and Government Relations Whirlpool EMEA – „Wspólnie z Habitat for Humanity oraz innymi sponsorami zamierzamy stworzyć przystępne socjalne mieszkania dla wychowanków domów dziecka i ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pozostających w trudnej sytuacji materialnej“.

Grupa ochotników będzie murować ściany przyszłych mieszkań. Wszystko po to, aby stworzyć odpowiednie mieszkania, które finalnie zostaną w pełni wyposażone w sprzęt AGD firmy Whirlpool. Mieszkania te trafią  na okres od 2 do 3 lat do siedmiorga młodych ludzi w trudnej sytuacji materialnej, którzy nie będą musieli ponosic kosztów wynajmu, a jedynie koszty eksploatacji mieszkań.

„Jestem szczęśliwym mężem i ojcem. Ostatnio wyremontowaliśmy sobie salon, gdzie mogę wspólnie z moimi bliskimi spędzać czas po całym dniu zajęć i pracy. Teraz nadszedł czas, żeby pomóc innym ludziom żeby mieli dobre miejsce do życiowego startu. – mówi Tomasz Wyszyński z łódzkiego oddziału firmy –„Ten wolontariat to dla mnie dobra forma odwdzięczenia się za to co mam. Chcę wejść do społeczności Whirlpool nie tylko z otwartym umysłem, ale też z otwartymi rękami”.

„Misją Habitat for Humanity jest podjęcie działań mających na celu zapewnienie godziwych miejsc zamieszkania dla wszystkich ludzi, ale w szczególności zapewnienie wsparcia osobom zagrożonym wykluczeniem mieszkaniowym. Grupa ta obejmuje także młodych ludzi opuszczających ośrodki opiekuńczo-wychowawcze, ponieważ jest im bardzo trudno pozwolić sobie na samodzielne mieszkanie. Naszym celem jest stworzenie systemu modelowego tzw. „mieszkań rotacyjnych“, który pomoże 7 młodym ludziom stać się niezależnymi. Jeżeli ten model wsparcia okaże się skuteczny, zamierzamy promować to rozwiązanie  na innych obszarach. Jesteśmy wdzięczni firmie Whirlpool, że od lat wspiera nasze działania“ – mówi Małgorzata Salamon, dyrektor fundacji Habitat for Humanity Poland.

Od 1999 roku, kiedy to rozpoczęła się współpraca pomiędzy Whirlpool Corporation i Habitat for Humanity International, dzięki akcji Every Day, Care ponad 85 000 rodzin w 45 krajach na całym świecie uzyskało pomoc. Przez ponad piętnaście lat współpracy tysiące pracowników firmy Whirlpool nie tylko regularnie dołącza do ochotników, pomagając w ten sposób budować nowe domy na całym świecie, ale też staje się częścią aktywności charytatywnej na terenach dotkniętych klęskami.  Współpraca została przeniesiona na tereny Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w 2004 roku. Udało się pomóc już ponad 75 000 rodzin w uzyskaniu nowego lub wyremontowanego domu, wsparto projekty budowlane w 37 krajach strefy EMEA. Firma Whirlpool przeznaczyła też ponad 1100 urządzeń AGD na pomoc rodzinom w potrzebie.