„Spotkajmy się przy piwie” – nowy raport CSR Kompanii Piwowarskiej

Dziewiąty już raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej to kolejny krok firmy ku doskonałości w zakresie oszczędzania wody oraz rozwoju biznesu i społeczności, jak również umocnienie wyników w ramach działań na rzecz czystego środowiska i odpowiedzialnej konsumpcji. Tym wszystkim KP dzieli się w nieformalnej atmosferze pubu – mianowicie w publikacji pod hasłem „Spotkajmy się przy piwie”.

Pierwszy raport CSR Kompanii Piwowarskiej ujrzał światło dzienne w 2009 r. Od tego czasu KP corocznie publikuje informacje o postępach w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, która od trzech lat funkcjonuje pod nazwą „Postaw na piwo” i obejmuje pięć obszarów: Rozwój biznesu i społeczności, Odpowiedzialne spożycie, Oszczędzanie wody, Czyste środowisko oraz Wydajne i przyjazne uprawy.

– Tym razem zapraszamy czytelników na spotkanie przy piwie, w czasie którego opowiemy, jak dbamy o rozwój pracowników, troszczymy się o ludzi i środowisko wokół nas, promujemy odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, wspieramy rozwój naszych partnerów biznesowych i z pasją angażujemy się w wolontariat – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Już na wstępie widać, z czego KP jest najbardziej dumna. To osiągnięcia w dziedzinie oszczędzania wody: obecnie Kompania Piwowarska może szczycić się, że potrzebuje tylko 2,68 hl wody do uwarzenia 1 hl piwa. Kolejny sukces to poziom zaangażowania w wolontariat pracowniczy – w minionym roku w projektach pomocy wzięło udział aż 2310 wolontariuszy. Aby zobrazować skalę tego zjawiska, wystarczy tylko jeden przykład. Akcja Szlachetna Paczka w 2016 r. zapisała się w historii Kompanii Piwowarskiej jako największy projekt wolontariacki pod względem liczby zaangażowanych osób, przekazanych paczek oraz osób potrzebujących, które otrzymały wsparcie. Również z punktu widzenia Stowarzyszenia WIOSNA, organizatora akcji, wyniki akcji Kompanii Wolontariuszy były rekordowe. Wreszcie odpowiedzialne spożycie alkoholu: szacuje się, że liczba osób dorosłych zaangażowanych w programy promujące taką postawę sięgnęła 1,5 mln.

Kompania Piwowarska może być zadowolona także z poziomu realizacji pięciu kluczowych dla firmy źródeł wzrostu. W zakresie oszczędzania wody oraz rozwoju biznesu i społeczności poprawiła swój ubiegłoroczny wynik, niemal uzyskując w nich status najlepszej praktyki (ocena odpowiednio 3,5/5 oraz 3,55/5). W obszarze czystego środowiska i odpowiedzialnej konsumpcji KP ugruntowała swoją pozycję, przy czym w tej drugiej dziedzinie już rok temu osiągnęła absolutne mistrzostwo i niezmiennie może cieszyć się z bycia liderem (5/5).

W tegorocznym raporcie CSR po raz pierwszy wymienione zostały Globalne Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które formułują najważniejsze wyzwania naszych czasów. Większość spośród 17 celów KP uwzględnia w swojej strategii „Postaw na piwo”, a zatem poprzez swoje działania pomaga wnieść wkład w osiągnięcie głównych celów Organizacji Narodów Zjednoczonych, przewidzianych do 2030 roku.

– Bez względu na to, w ramach jakich struktur właścicielskich działamy, konsekwentnie realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju. Oczywiście w najbliższym czasie ją zweryfikujemy i dopasujemy do celów Grupy Asahi, która przecież od lat jest w gronie liderów odpowiedzialnego biznesu. Jednak dla firm takich jak Kompania Piwowarska, aktywnie zaangażowanych w realizację polityki zrównoważonego rozwoju, pewne cele są zawsze takie same – podsumowuje Andrew Highcock, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej.

Więcej: http://www.kp.pl/files/social_reports/pol/Raport_SD_2017.pdf