Sport na wyciągnięcie pilota

0
37

Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) przeprowadził na zlecenie operatora satelitarnego SES Astra badanie, którego celem było poznanie preferencji Polaków w zakresie bezpłatnych transmisji sportowych. Wynika z nich, że największą popularnością cieszy się piłka nożna i siatkówka.

Badanie dowodzi też, że widzowie w Polsce chcą oglądać najważniejsze transmisje rozgrywek sportowych, ale bardzo często nie mają do nich dostępu. Zainteresowanie sportem wśród widowni, która, na co dzień nie śledzi podobnych rozgrywek, zwiększa też fakt, że Polska odnosi coraz więcej sukcesów sportowych na arenie międzynarodowej.

Potwierdza to badanie IBRiS. Aż 74 proc. pytanych sygnalizuje chęć oglądania bezpłatnych transmisji sportowych, bez wychodzenia z domu, w szczególności w przypadku piłki nożnej (33 proc.), piłki siatkowej (25 proc.), sportów walki (9 proc.) i piłki ręcznej (7 proc.). Pozostałe dyscypliny, do których widzowie chcieliby mieć bezpłatny dostęp to: skoki narciarskie (6 proc.), wyścigi żużlowe (6 proc.), lekkoatletyka (5 proc.), tenis stołowy i ziemny (5 proc.) oraz koszykówka (4 proc.).

Dzięki satelitom Astra kibice w Polsce mają możliwość śledzić w paśmie niekodowanym kanały takie jak m.in. equi 8 TV, Eurosport, czy Sport 1. Można na nich obejrzeć mecze piłki nożnej, wyścigi Formuły 1, rozgrywki tenisa czy sporty zimowe.

Badanie zlecone przez SES Astra stanowi też źródło wiedzy dla firm i instytucji, które planują rozwinąć swoje działania w zakresie CSR. Bezpłatny dostęp do kanałów sportowych przyczynia się do propagowania sportu, a co za tym idzie, większej chęci przedsiębiorców do inwestycji w tej dziedzinie.

Przemysła Gruz