#SOS Nepal

9 czerwca br. rozpoczęła się wyjątkowa, charytatywna akcja polskich mediów #SOS Nepal zainicjowana przez Program Trzeci Polskiego Radia we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. W działania na rzecz dzieci, które w wyniku trzęsienia ziemi w Nepalu straciły dach nad głową, włączyło się ponad 30 redakcji telewizyjnych, radiowych i prasowych – wśród nich „Gazeta Wyborcza” oraz radiostacje Agory: Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje i Rock Radio.
Celem akcji #SOSNepal jest zebranie jak największej kwoty dla ponad 1,7 mln nepalskich dzieci – ofiar tragicznych trzęsień ziemi z 25 kwietnia i 12 maja br.

Działania zainaugurowała 9 czerwca br. konferencja prasowa w Warszawie. Podczas niej zaprezentowane zostały okolicznościowe koszulki – dochód z ich sprzedaży wesprze ofiary kataklizmu. Koszulki z napisem #SOSNepal i logotypami partnerów akcji w cenie 25 zł będzie można kupić m.in. w sklepie internetowym PAH (www.skleppah.pl), w internetowym sklepie Polskiego Radia (sklep.polskieradio.pl), a także – już od 12 czerwca br. – w drogeriach Rossmann w całej Polsce. Sieć ta podjęła się wyprodukowania około 50 tys. koszulek specjalnie na potrzeby tej akcji oraz dostarczania ich do jak największej liczby swoich punktów sprzedaży.

Dochód ze sprzedaży koszulek przekazany zostanie na działania PAH w Nepalu – m.in. zabezpieczenie schronienia dla mieszkańców, którzy w wyniku katastrofy stracili dach nad głową.

Pomoc finansową można przekazać również wysyłając SMS o treści „Nepal” pod numer 73646 (całkowity koszt to 3,69 zł). Operatorzy komórkowi wspierający akcję zrzekli się dochodu ze specjalnych SMS-ów.

#SOSNepal wspiera wielu znanych artystów, którzy w specjalnych radiowych spotach apelują o pomoc dla Nepalczyków.

9 czerwca br. na łamach „Gazety Wyborczej” i na Wyborcza.pl ukazał się obszerny artykuł o obecnej sytuacji w Nepalu – jak żyją ludzie pozbawieni swoich domów i w jaki sposób można im pomóc. Redakcja dziennika będzie również informować czytelników o akcji #SOSNepal i zachęcać do pomocy ofiarom kataklizmu w Nepalu – także poprzez swoje profile w mediach społecznościowych.

Radiostacje Agory wyemitują spoty radiowe zachęcające do wsparcia akcji poprzez zakup okolicznościowych koszulek lub wysłanie SMS. Agora wesprze również sprzedaż koszulek – będzie je można nabyć na stronie www.kulturalnysklep.pl oraz w siedzibie spółkiprzy ul. Czerskiej 8/10 w Warszawie.