Sieć Biedronka wspiera „Tydzień Portugalski” w Polsce

0
19

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, jest jednym z głównych sponsorów Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal”, organizowanego przez Polsko-Portugalską Izbę Gospodarczą.

biedronkaPiąta edycja Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” odbędzie się w dniach 26 – 31 maja 2014 roku. W trakcie wydarzenia goście będą mieli okazję zapoznać się z kuchnią, winami, tradycyjnymi wyrobami portugalskimi, kulturą tego kraju oraz usługami portugalskich firm. W ciągu 6 dni imprezy organizatorzy spodziewają się ponad 1,5 tysiąca uczestników.

Podczas „Flavours of Portugal” w każdy dzień trwania wydarzenia od godziny 18:00 do 20:00 przy specjalnych stoiskach wszyscy chętni goście będą mogli skosztować portugalskich przekąsek i wina. Wstęp na tę część wydarzenia będzie wolny. Organizator zaplanował także sektorowe warsztaty dotyczące turystyki, gastronomii oraz kultury, skierowane do dziennikarzy oraz specjalistów. Wszystkie powyższe wydarzenia będą miały miejsce w hotelu InterContinental w Warszawie.

Tydzień Portugalski to wydarzenie organizowane co roku w Warszawie przez Polsko-Portugalską Izbę Gospodarczą (PPCC). Wydarzeniu patronuje Ambasada Portugalii w Warszawie, a honorowy patronat objęli: Minister Spraw Zagranicznych Radosław Sikorski i Prezydent Miasta Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Wśród sponsorów znajdują się także liczne firmy polskie i zagraniczne. Ideą „Flavours of Portugal” jest promocja Portugalii poprzez jej gastronomię, wina, kulturę, turystykę oraz produkty i usługi. Szczegóły Tygodnia Portugalskiego można znaleźć na stronie: www.flavoursofportugal.pl.

Sieć Biedronka od kilku lat aktywnie promuje kultury różnych regionów, m.in. poprzez regularnie organizowane festiwale kuchni świata. W trakcie ich trwania stara się zapoznać polskich konsumentów z krajami o bogatych tradycjach kulinarnych. Produkty i tradycje kulinarne Portugalii są Biedronce szczególnie bliskie z racji portugalskich korzeni Grupy Jeronimo Martins. Wina czy produkty z tego kraju bardzo często goszczą na półkach sklepowych sieci, także podczas regularnie organizowanych festiwali produktowych. Wsparcie dla Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” jest potwierdzeniem działań podjętych przez sieć na rzecz promowania tradycji, kultury i specyfiki żywieniowej poszczególnych regionów świata.

Pierwsza edycja Tygodnia Portugalskiego odbyła się w 2010 roku w hotelu InterContinental i od tamtego czasu wydarzenie z roku na rok zyskuje coraz większe grono sympatyków Portugalii. Podczas poprzednich edycji organizowane były specjalne spotkania, które miały na celu przybliżenie wiedzy z zakresu konkretnych dziedzin portugalskiej rzeczywistości.

Intencją PPCC jest, aby Tydzień Portugalski „Flavours od Portugal” na stałe zawitał do kulturalnego kalendarza Warszawy i w ten sposób stał się jedną z wizytówek Portugalii w Polsce.