Safety Smart uczy bezpieczeństwa

W 2016 roku aż 9 tys. dzieci w wieku 5-14 lat wzięło udział w szkoleniach Safety Smart. W sumie od 2012 roku inicjatywa objęła swym zasięgiem niemal 30 tys. młodzieży szkolnej. Program ma na celu szerzenie wiedzy w zakresie bezpieczeństwa w wielu obszarach życia – m.in. w Internecie czy podróży. Organizowany jest przez firmę UL International Polska.

 
Safety Smart to program edukacyjny przeznaczony dla młodzieży szkolnej, organizowany na terenie całej Polski od 2012 roku. Jego celem jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności dotyczących bezpiecznego zachowania się w wielu dziedzinach życia, w tym kwestii cyberbezpieczeństwa. Safety Smart to globalna inicjatywa firmy UL stworzona we współpracy z Disney Educational Production, która narodziła się w USA.
Rozwijająca się technologia i nieograniczony dostęp do Internetu dają ogromne możliwości, ale stanowią także poważne zagrożenie – szczególnie dla najmłodszych, nieświadomych użytkowników. – Jako firma zajmująca się testami i certyfikacją produktów, wiemy jak ważne jest bezpieczeństwo, szczególnie najmłodszych. Dlatego zdecydowaliśmy się na prowadzenie programu Safety Smart, który rozwijamy z każdym rokiem – podkreślił Bogdan Maliszewski, Dyrektor Zarządzający UL International Polska.

Przekazywanie wiedzy dzieciom wymaga ich zaangażowania i oparcia szkoleń w dużej mierze o zabawę i elementy interaktywne, które przyciągają uwagę. – Wielogodzinne wykłady nie dałyby aż tak pozytywnych efektów, dlatego prowadzimy ćwiczenia i zabawy angażujące uczestników. Każdy temat zajęć dotyczy rozmaitych życiowych sytuacji, wymagających zachowania zasad bezpieczeństwa – m.in. bezpieczeństwa w Internecie, w podróży, w domu, w trakcie pożaru, czy w chorobie. Każdy z 10 tematów obrazowany jest innym, specjalnie przygotowanym filmem. Dzięki takiej formie, przekaz lepiej trafia do naszych słuchaczy – powiedziała Beata Staniszewska, odpowiedzialna za Safety Smart w firmie UL International Polska.

W minionych 12 miesiącach program przemierzył całą Polskę, docierając do dzieci w 31 miastach, miasteczkach i wsiach. Szkolenia organizowane były w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach. Odbywały się także w trakcie miejskich festynów np. organizowanych z okazji Dnia Dziecka. – Z każdym rokiem rozwijamy nasze szkolenia. W poprzednich latach wzięło w nich udział ponad 17 tys. dzieci. W minionych 12 miesiącach kolejne 9 tys. Tym razem jednak większość brała udział w zajęciach poświęconych wszystkim 10 tematom. Bardzo cieszy nas duże zainteresowanie programem placówek oświatowych, bo przecież bezpieczeństwo dzieci to jedna z najważniejszych wartości w naszym życiu – dodała Beata Staniszewska.

Organizatorzy Safety Smart chcą, aby przekazywana wiedza były utrwalana, dlatego szkolą Ambasadorów Bezpieczeństwa. – Podczas naszych wizyt w szkołach organizujemy specjalne zajęcia dla chętnych uczniów, którzy mogą zostać Ambasadorami Bezpieczeństwa Safety Smart i przekazywać wiedzę innym. W tym roku do tego grona dołączyło niemal 50 osób – podkreśliła Beata Staniszewska.

Duże zainteresowanie uczestnictwem w programie Safety Smart oznacza, że będzie on kontynuowany także w kolejnym roku. – Od początku prowadzenia Safety Smart przeszkoliliśmy już blisko 30 tys. dzieci, ale nie osiadamy na laurach. Cały czas rozwijamy nasze szkolenia, dostosowujemy ich program do zmieniających się realiów. Zwiększamy także zasięg terytorialny, wychodząc poza granice Polski i prowadząc zajęcia także w Czechach i na Słowacji – podsumowała Beata Staniszewska.