Raporty do oceny

44 raporty z zakresu CSR / zrównoważonego rozwoju rywalizują o nagrodę internautów w Konkursie Raporty Społeczne. Głosowanie odbywa się przez stronę www.raportyspoleczne.pl i potrwa do 17 września br. Konkurs organizują Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.

Co roku jedną z nagród w Konkursie Raporty Społeczne przyznają internauci. Otrzymuje ją raport, który w internetowym głosowaniu zdobył najwięcej wskazań. W tegorocznej, 11. edycji etap głosowania rozpoczął się 16 sierpnia i potrwa do 17 września włącznie. Odbywa się przez stronę raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/. Internauci mogą oddawać swoje głosy na 44 raporty, to rekordowa liczba publikacji zgłoszonych w historii konkursu. Wśród nich znalazło się 40 opracowanych przez firmy, 2 przez fundacje korporacyjne i po jednym przez organizację pozarządową i instytucję publiczną.

Proces głosowania
Wszystkie zgłoszone raporty zostały opublikowane na stronie: raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/. Głos można oddać dokładnie na trzy publikacje. Kolejno, w widocznych na stronie polach wpisać adres mail (1 osoba = 1 mail) i wybrać grupę interesariusza, do którego głosujący należy, i dopiero kliknąć przycisk „zagłosuj”. Zakończenie procesu głosowania ma miejsce po dokonaniu potwierdzenia – odkliknięcia linku w mailu wysłanym automatycznie ze strony głosowania na wskazany wcześniej mail.

Wyniki w kategorii „nagroda internautów”
Ogłoszenie nagrody w tej i pozostałych kategoriach (nagroda główna, najlepszy debiut, nagroda dziennikarzy, nagroda Ministra Rozwoju, wyróżnienia) odbędzie się na początku października. – Głosowanie jest szansą na zapoznanie się z całym spektrum raportów, i co za tym idzie, aktywności organizacji z zakresu CSR np. na rzecz społeczeństwa czy środowiska. Internauci stają się tym samym bardziej świadomymi klientami, pracownikami, dostawcami. Firmy z kolei, zyskują dodatkową szansę na prezentację swojej odpowiedzialności, której podsumowaniem są przygotowywane przez nie raporty oraz co nie mniej ważne – rozwijanie procesu dialogu z otoczeniem. Zachęcam więc do lektury zgłoszonych raportów, których w tym roku mamy rekordową liczbę, i do głosowania, na Państwa zdaniem, najlepsze – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

– Poziom raportów zgłaszanych do konkursu z roku na rok zyskuje na jakości. To dokumenty przygotowane w oparciu o najwyżej jakości standardy międzynarodowe, które w rzetelny sposób pokazują biznes i związane z nim szanse oraz wyzwania. Są one również cennym źródłem informacji dla interesariuszy, zwłaszcza inwestorów – mówi Irena Pichola, Partner, Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej, Deloitte. – Również internauci, jak co roku mają szansę wybrać ich zdaniem najlepszy raport zgłoszony do konkursu oceniając, jaki faktycznie wpływ wywiera przedsiębiorstwo na otaczającą rzeczywistość, oraz czy firmy dbają o środowisko naturalne, pracowników i warunki pracy – dodaje.

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku, a jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Głównym celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Dzięki konkursowi wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs przyczynia się do zwiększenia transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami, stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób ujawniać dane niefinansowe. Jest to ważne w kontekście wdrożonej w Polsce dyrektywy 2014/95/UE o ujawnianiu informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy.