Popularna sieć ruszyła z cyklem pikników rodzinnych

Biedronka po raz kolejny udowodniła, jak ważny jest dla niej CSR – tym razem zaprosiła na wspólne obchody Dnia Dziecka. Z tej okazji w dwudziestu lokalizacjach w różnych częściach Polski odbywają się pikniki rodzinne „Bądźmy razem”. W ramach rodzinnego świętowania w plenerze organizatorzy przygotowali występy zespołów wokalnych, pokazy taneczne, przedstawienia teatralne, a dla najmłodszych dmuchane place zabaw. Na wszystkie dzieci czekają słodkie upominki – w tym roku Biedronka przygotowała aż 70 tys. paczek.

Pikniki trwać będą do 24 czerwca. Impreza organizowana jest we współpracy z diecezjalnymi Caritas.

– Wydarzenie jest już tradycją – w tym roku przypada jego 13. edycja. Niezmiennie też cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród maluchów – mówi Anetta Jaworska–Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska. – Wspólnie spędzony czas, warsztaty artystyczne czy rywalizacja sportowa mogą być dobrą okazją do zacieśnienia więzi rodzinnych oraz edukacji poprzez zabawę – podkreśla.

Jak dodaje Jaworska-Rutkowska, Biedronka chętnie wspiera lokalne przedsięwzięcia jak te, organizowane w ramach pikników i jako Partner Strategiczny, angażuje się finansowo oraz logistycznie w ich organizację.

Pierwszy z cyklu piknik rodzinny odbył się w Rzeszowie 20 maja. W programie znalazły się występy artystyczne lokalnych zespołów tanecznych i muzycznych. Na rzeszowskim rynku wystąpili m.in. Akademia Tańca Nowoczesnego – „Roztańczone Nutki”, artyści z Centrum Sztuki Wokalnej w Rzeszowie, zagrały też zespoły muzyczne ALEX oraz KLANG. Uczestnicy wydarzenia mieli okazję przejechać się bryczką i wziąć udział w pokazie motocykli. Na dzieci czekał szereg gier i konkursów z nagrodami o tematyce zdrowotnej. Uczestnicy mogli spróbować papieskiej kremówki.

Wielką grę terenową z nagrodami przygotowali z kolei organizatorzy pikniku w Wieliczce (wydarzenie odbyło się 27 maja). Mnóstwo niespodzianek czekału tu też na najmłodszych. Specjalnie dla nich pojawiły się dmuchane zamki, wata cukrowa, a animatorzy malowali buźki i rozdawali kolorowe baloniki. Każdy również mógł poszaleć na wodnym torze przeszkód, czy popływać w basenie, na który w dniu festynu bilet wstępu można było kupić w bardzo atrakcyjnej cenie.

W Ełku (1 czerwca) organizatorzy przygotowali specjalną strefę pod nazwą „Aleja Misyjna”, w której można było zobaczyć m.in. eksponaty czy stroje misjonarzy, a w Szczecinie (także 1 czerwca) widzowie mogli podziwiać efektowne pokazy motocyklowe oraz rowerowe, a także umiejętności młodych sportowców karate i judo.

Uczestnicy legnickiej imprezy (4 czerwca) mogli obejrzeć pokazy w wykonaniu funkcjonariuszy służb mundurowych, z bliska zobaczyć sprzęt policyjny oraz porozmawiać ze strażakami. Łódzki festyn (5 czerwca) rozpoczął się od specjalnego biegu charytatywnego z udziałem m.in. uczniów oraz wolontariuszy Szkolnego Koła Caritas.

Ostatni z cyklu pikników rodzinnych „Bądźmy razem” zaplanowano na 24 czerwca br. w Ostrowie Tumskim.

Cykl pikników rodzinnych to nie jedyny przykład współpracy Biedronki z Caritas. Sieć wspiera tę organizację charytatywną już od 12 lat. W tym czasie wspólnie zrealizowano wiele inicjatyw. Sieć przekazała m.in. ponad 1,5 mln paczek podopiecznym Caritas. Biedronka jest również głównym partnerem „Spiżarni Caritas” – programu polegającego na odbieraniu niesprzedanych, ale wciąż nadających się do spożycia produktów ze sklepów i przekazywania ich potrzebującym.

Od marca tego roku Biedronka i Caritas wspólnie prowadzą nowy program społeczny skierowany przede wszystkim do seniorów. Jego głównym elementem jest karta „Na codzienne zakupy”, którą można dokonać płatności w sklepach sieci Biedronka. Programem objęto 5 tysięcy osób w całej Polsce.

Anna Krawczyk