Ponad 10 mln euro od IKEA na edukację dzieci

Dzięki zaangażowaniu klientów, polskie sklepy IKEA przekazały przeszło 236 tys. euro na programy edukacyjne UNICEF, a do placówek medycznych i fundacji w całej Polsce trafiło 9,5 tys. pluszaków, czyli o ponad 1,5 tys. więcej niż w roku ubiegłym.

 

Kolorowe, miękkie, wesołe pluszaki znów urzekły odwiedzających sklepy IKEA i okazały się wielkimi bohaterami. To dzięki temu IKEA Foundation może przekazać organizacjom partnerskim – UNICEF i Save the Children aż 10,1 mln euro. Na początku stycznia zakończyła się bowiem 12. edycja akcji „Pluszaki dla Edukacji”, której celem jest wsparcie programów edukacyjnych w najbiedniejszych regionach świata. Dzięki polskim klientom udało się pobić zeszłoroczny wynik. Kupili oni łącznie 236 tysięcy pluszowych zabawek i książeczek dla dzieci i właśnie taka suma euro dołączyła do globalnej puli środków IKEA Foundation. W tym roku klienci odwiedzający polskie sklepy IKEA chętniej wspierali także lokalne placówki medyczne i fundacje, dzięki czemu udało się im przekazać 9,5 tys. pluszaków. To o 1,5 tys. więcej niż podczas zeszłorocznej akcji.

„Pluszaki dla Edukacji” to kampania, która ma już swoich wiernych fanów, a jak pokazują dane, angażuje się w nią coraz więcej osób. Nic dziwnego, skoro jej bohaterami są urocze pluszaki, a beneficjentami najważniejsi ludzie na świecie – dzieci. W tym roku po raz 12. klienci IKEA udowodnili, że mają wielkie serca. Ze sprzedaży pluszaków udało się bowiem zebrać aż 10,1 mln euro. Środki te trafią do 18 krajów z Azji, Afryki i Europy Wschodniej, w których dzieci mają utrudniony dostęp do edukacji. Pieniądze przekazane przez IKEA Foundation pozwolą zapewnić najbiedniejszym dzieciom możliwość pójścia do szkoły, a tam gdzie to konieczne sfinansują także szkolenia dla nauczycieli i materiały edukacyjne.

Polska cegiełka

„Jesteśmy dumni, że nasz wkład w zbiórkę środków, w ramach kampanii ‘Pluszaki dla Edukacji’, jest z roku na rok coraz większy. Świadczy to o tym, że nasi klienci, pracownicy, ale też media coraz chętniej angażują się w akcję, za co z całego serca im dziękujemy” – powiedziała Katarzyna Balashov, Deputy PR Manager IKEA Retail.

Kwota 236 tys. euro, czyli przeszło 1 mln zł to polska cegiełka dołożona do dzieła jakie od 12 lat IKEA Foundation tworzy wspólnie z organizacjami partnerskimi – UNICEF i Save the Children. Fundusze zebrane w Polsce przeznaczone zostaną na programy edukacyjne UNICEF, w tym na działania mające na celu zapewnienie dzieciom kontynuacji nauki w krajach ogarniętych konfliktami, katastrofami i epidemiami.

„Środki z zeszłorocznej zbiórki służyły nam przez cały ubiegły rok. Poza standardowymi programami edukacyjnymi, UNICEF sfinansował z nich m.in. pomoc dla dzieci z Sierra Leone, w trakcie śmiertelnej epidemii Ebola. Zebrane fundusze pozwoliły na dotarcie do dzieci i ich rodzin z niezbędnymi informacjami ratującymi życie, a także pozwoliły dzieciom na kontynuację nauki, pomimo zamknięcia szkół, za pomocą specjalnych programów radiowych. To pokazuje jak duże znaczenie ma pomoc finansowa przekazywana nam przez IKEA Foundation” – powiedziała Katarzyna Kordziak-Kacprzak, Dyrektor ds. Fundraisingu UNICEF Polska.

Pluszaki dla najważniejszych ludzi na świecie

W Polsce akcja „Pluszaki dla Edukacji” ma także wymiar lokalny. Wszystkie sklepy IKEA w okresie od 9.11.2014 do 3.01.2015 roku zachęcały swoich klientów do wspierania lokalnych organizacji partnerskich. Pluszaki zakupione podczas akcji można było wrzucać do specjalnego pojemnika ustawionego za linią kas. W Krakowie, Łodzi, Gdańsku i Katowicach zbierano je dla małych pacjentów placówek medycznych – pogotowia ratunkowego i centrum zdrowia dziecka. Natomiast Warszawa, Wrocław i Poznań wspierały fundacje i hospicja dla dzieci.

Jak pokazują dane, lokalne zbiórki cieszą się coraz większym powodzeniem wśród klientów. Łącznie zebranych zostało bowiem 9506 pluszaków, czyli o 1,5 tysiąca więcej niż w roku ubiegłym. Najwięcej w Krakowie i Łodzi.

W tym roku akcji „Pluszaki dla Edukacji” towarzyszył także globalny konkurs rysunkowy. Spośród prac nadesłanych do centrali IKEA z wszystkich krajów, jury konkursowe wybierze 10 najciekawszych, które zostaną wyprodukowane i trafią do przyszłorocznej kolekcji bohaterskich pluszaków. Wyniki konkursu zostaną przedstawione w lutym br.