Połączenie tradycji i innowacyjnych rozwiązań

Sieć Biedronka nawiązała współpracę z firmą Nowakowski, producentem pieczywa. Jest to kolejny krok sieci w celu oferowania klientom najwyższej jakości produktów i zarazem zaproszenie do odkrywania tradycyjnych smaków, połączonych z nutą nowoczesności.

 

Biedronka od początku działalności stawia na odpowiedzialną współpracę, wzajemną lojalność i długofalowe partnerstwa z polskimi producentami. Obecnie współpracuje z ponad 500 polskimi firmami. Ponad 200 jest związanych z Biedronką od ponad 10 lat, a kilkadziesiąt od początku istnienia sieci. Jednocześnie firma pozostaje otwarta na współpracę z nowymi dostawcami, którzy są w stanie spełnić odpowiednie warunki produkcyjne w zakresie jakości i bezpieczeństwa oferowanych produktów.

Nowy partner handlowy sieci – słynąca z łączenia tradycji z innowacyjnością piekarnia Nowakowski dostarcza chleb pszenno-żytni na zakwasie w rustykalnym stylu. Chleb wypiekany w piecu opalanym drewnem, trafił do sprzedaży we wszystkich sklepach Biedronka. Dostępny jest w stałym asortymencie w atrakcyjnej cenie 2,99 zł.

Oferowany przez Biedronkę chleb z pieca opalonego drewnem powstaje ze składników, które nadają mu złoto-brązową barwę, lekko słodkawy smak oraz odpowiednią wilgotność, pozwalającą dłużej zachować świeżość. Ciasto, z którego powstaje, poddawane jest długiemu, dwuetapowemu prowadzeniu w warunkach chłodniczych. Proces produkcji chleba zaczyna się od przygotowania stanowiącego bazę ciasta poolish’u pełnoziarnistego, tj. zaczynu z wody, mąki pszennej z minimalną ilością drożdży. Po osiemnastu godzinach fermentacji jest on łączony z pozostałymi składnikami przewidzianymi recepturą. W efekcie powstaje ciasto właściwe, które poddawane jest trwającemu cztery godziny leżakowaniu.

Połączenie tradycji i innowacyjnych rozwiązań

Tak przygotowane ciasto trafia na linię produkcyjną, gdzie dzięki ręcznemu formowaniu otrzymywane są bochenki o unikalnym rustykalnym kształcie. Wypiek odbywa się na jedynej w Polsce linii produkcyjnej z piecem opalanym drewnem, umożliwiającym produkcję chleba na przemysłową skalę. Wykorzystywany piec zbudowany został na wzór słynnych włoskich pieców do wypieku pizzy, m.in. taśma wypiekowa pieca składa się z płyt ze skamieniałej lawy wulkanicznej z okolic Neapolu. Opalanie drewnem nadaje wypiekom charakterystyczny zapach, smak i barwę. Dzięki niemu możliwe jest otrzymanie chleba o większej objętości, chrupiącym spodzie i skórce oraz wilgotnym, delikatnym miękiszu. Używane przez piekarnię do opalania drewno posiada certyfikat ekologiczny FSC.

Cały proces produkcji chleba – od momentu nastawienia poolish’u do wypieku – trwa ok. 24 godzin. Następnie w postaci zamrożonej trafia on do placówek sieci Biedronka, gdzie po odmrożeniu jest dopiekany przez ok. 20 minut w sklepowych piecach, a następnie trafia na półki.

Ofercie towarzyszy kampania marketingowa, wspierana przez spoty telewizyjne emitowane w ogólnopolskich kanałach. Bohaterem filmu reklamowego jest pracownik sieci Biedronka – dyrektor kategorii „Pieczywo”. Z uśmiechem wspomina on swoje dzieciństwo, kiedy to wraz z kolegami po szkole biegał do pobliskiej piekarni i obserwował, jak powstaje chleb. Minione lata kojarzą mu się z wyjątkowym zapachem i smakiem chleba tradycyjnie wypiekanego w piecu opalanym drewnem.

 

 

 

 

Zapisz