Polacy pokochali nieperfekcyjne warzywa i owoce

Perfectly Imperfect – inicjatywa, którą Tesco Polska w styczniu wprowadziła pilotażowo w 14 sklepach – okazuje się strzałem w dziesiątkę. Klienci docenili zalety nieidealnych warzyw i owoców i chętnie po nie sięgają, dlatego sieć zdecydowała się rozszerzyć program i wprowadzić go do 230 sklepów w całym kraju. Nieidealne warzywa i owoce są dostępne we wszystkich hipermarketach i wybranych supermarketach  Tesco w bardzo atrakcyjnych cenach.

 

Zaledwie po kilku tygodniach od startu akcji Perfectly Imperfect nieperfekcyjne warzywa i owoce zyskały dużą popularność. W „pilotażowych” hipermarketach Tesco już średnio 1 na 10 kilogramów sprzedawanych buraków i marchwi to właśnie „nieidealne” warzywa. W sklepach mniejszego formatu jest jeszcze lepiej – w kategorii buraków co piąte warzywo  należy do grona „nieperfekcyjnych”, natomiast w przypadku marchwi – co siódme. Nieco trudniej o statystyki dotyczące jabłek – tu bowiem liczba gatunków i odmian w ofercie jest bardzo duża. Niemniej, jabłka „Perfectly Imperfect” stanowią średnio jedną trzecią sprzedaży swojego najbliższego „perfekcyjnego” odpowiednika.

– Cieszymy się ze znacznej popularności nieidealnych warzyw i owoców, szczególnie że wszystkie produkty pochodzą od polskich dostawców. Inicjatywa była wprowadzana pilotażowo, a już po kilku tygodniach zdecydowaliśmy się rozszerzyć sprzedaż na wszystkie sklepy wielko- i średniopowierzchniowe oraz wybrane supermarkety, czyli łącznie 230 placówek. Jeśli klienci będą kupować nieperfekcyjne produkty równie chętnie jak dotychczas, będzie to spory sukces w walce z marnowaniem żywności – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Program Perfectly Imperfect jest odpowiedzią na alarmujące statystyki dotyczące marnowania żywności. Banki Żywności podają, że tylko w Polsce co roku marnuje się 9 mln ton jedzenia. Marnowanie rozpoczyna się już na początku łańcucha dostaw, a jednym z powodów wyrzucania do kosza warzyw i owoców jest właśnie ich kształt, rozmiar i wygląd, który nie odpowiada standardom. Celem Tesco jest zapobieganie marnowaniu żywności, dlatego firma wdrożyła program Perfectly Imperfect, w którym zachęca klientów do kupowania nieidealnych owoców i warzyw.

Program Perfectly Imperfect obejmuje jabłka, buraki, marchewki i ziemniaki, które wyglądem i kalibrem nieco odbiegają od tego, do czego przyzwyczaili się klienci. Akcja cieszy się dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, a w styczniu tego roku program został wprowadzony do 50 sklepów w Europie Środkowej, w tym 14 w Polsce. W Polsce, jako pierwszym kraju regionu, zdecydowano o rozszerzeniu zasięgu akcji i wprowadzeniu jej w większej liczbie sklepów.