P&G i UNESCO pomogą młodym uchodźczyniom z Syrii

Działając we współpracy z UNESCO i organizacją Save the Children, spółka P&G i jej marka produktów higienicznych dla kobiet wspierają dziewczynki dotknięte kryzysem w Syrii. W ramach ogłoszonego na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos zobowiązania zapewnią im możliwość edukacji i rozwoju umiejętności.
Firma Procter & Gamble i jej wiodąca marka produktów higienicznych dla kobiet Always ogłosiły dziś zobowiązanie będące odpowiedzią na wyzwania stojące przed dziewczynkami i młodymi kobietami, dotkniętymi skutkami kryzysu syryjskiego. Wspólnie z UNESCO i organizacją Save the Children, pomogą dziewczynkom w Jordanii odzyskać pewność siebie, zapewniając im szansę na edukację i rozwój umiejętności. Dzisiejsza deklaracja to kolejny krok w stronę realizacji misji marki Always, jaką jest pielęgnowanie w dziewczynkach wiary we własne możliwości i budowanie świata wolnego od dyskryminacji ze względu na płeć.

Nową misję ogłoszono podczas panelu w ramach Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, w którym  przedstawiciele P&G i marki Always wraz z ekspertami i czołowymi postaciami z całego świata, szukali odpowiedzi na pytanie, jak w obliczu trwającego kryzysu uchodźczego zapewnić młodym kobietom bezpieczną przyszłość poprzez stworzenie im dostępu do edukacji i możliwości rozwoju umiejętności.

Wśród uczestników spotkania byli m.in.: Carolyn Tastad, Dyrektor ds. równości płci i Prezes P&G na Amerykę Północną, Gülser Corat, Dyrektor ds. równości płci w UNESCO, Lliam Findlay, Doradca Dyrektora generalnego ds. Save the Children, a także Maurice Levy, Dyrektor Generalny w Publicis Groupe.

Wielu syryjskich uchodźców, w tym zwłaszcza dziewczynki, nie uczęszcza do szkoły. Na szczególne zagrożenia narażone są dorastające dziewczynki, wchodzące w wiek dojrzewania. Ich ciała zmieniają się, a bliscy często nie są w stanie zapewnić im potrzebnego w tym trudnym okresie wsparcia. Dlatego też dziewczynki nierzadko czują się zagubione, są odcięte od środowiska rówieśników i pozbawione możliwości edukacji. Co więcej, ze względu na brak dostępu do systemu kształcenia i konieczność zmagania się z przejawami dyskryminacji na tle płciowym, wiele młodych kobiet dotkniętych skutkami kryzysu uchodźczego skazanych jest na zamknięcie w domu, przez co nie są w stanie podjąć pracy ani zarabiać na rodzinę.
P&G i Always działają na rzecz zmiany tej sytuacji, wierząc, że edukacja jest kluczem do równouprawnienia dziewcząt i młodych kobiet, ponieważ umacnia wiarę we własne możkiwości, podnosi ich kwalifikacje i gotowość do przejęcia odpowiedzialności za swoją przyszłość nawet w najtrudniejszych warunkach. Dowodów naukowych na przełożenie właściwego rozwoju dziewczynek i kobiet na zdrowie ich rodzin i wzmocnienie całej społeczności, nie brakuje.

Nowy projekt w Jordanii budujemy na 30 latach doświadczeń, które marka Always zgromadziła zapewniając co roku edukację na temat dojrzewania i budowania pewności siebie ponad 17 milionom dziewczynek na całym świecie. Projekt jest poszerzeniem pracy i zaangażowania P&G na rzecz równouprawnienia płci. Poszerzamy tym samym zakres naszej współpracy z organizacją UNESCO, z którą firma z sukcesem współpracuje już w Senegalu i Nigerii, gdzie wspiera dziewczynki w kontynuowaniu nauki.

Nowa inicjatywa P&G i UNESCO skupia się na dotarciu do młodych Syryjek i Jordanek, dla których kontynuacja czy uzyskanie podstawowej edukacji, a także korzystanie z jakichkolwiek możliwości kształcenia jest wyzwaniem. Program zapewnia tym młodym kobietom przydatne życiowe umiejętności i przysposabia je do podjęcia pracy, zachęcając je także do dzielenia się ze sobą doświadczeniami i prowadzenia otwartego dialogu. Program ma na celu nie tylko pomagać uczestniczkom w rozwijaniu umiejętności zawodowych, ale przede wszystkim w odkrywaniu własnego potencjału.

P&G i Always wspierają także inny program, prowadzony przez organizację Save the Children, zapewniający tysiącom nastoletnich mieszkanek Południowej Afryki i Nigerii wsparcie w ich walce o kontynuowanie nauki. Dzięki temu programowi dziewczęta, których przestrzeń życiowa ogranicza się do rodzinnego domu, uzyskują przydatne w życiu codziennym umiejętności. Ich rodzice pozyskują natomiast wiedzę na temat znaczenia wsparcia dziewczynek w okresie dojrzewania. Działania obejmują także zaangażowanie lokalnych społeczności, zarówno poprzez formalną, jak i nieformalną edukację w lokalnych szkołach lub w domu.

Eliminowanie barier w życiu społecznym i rodzinnym jest ważnym czynnikiem sprzyjającym kształtowaniu się pewności siebie u dziewczynek, a także ich dalszemu rozwojowi. Dlatego do działań objętych programem należą także szkolenia i warsztaty edukacyjne dla rodziców i członków lokalnych społeczności. Dotyczą one tematów takich jak np.: prawo dziewczynek do edukacji, rola kobiet w społeczeństwie i znaczenie równouprawnienia płci. Wymienione tu programy mają docelowo objąć swym zasięgiem około 1000 dziewczynek i młodych kobiet.

Carolyn Tastad, Dyrektor ds. równości płci i Prezes P&G na Amerykę Północną: – W P&G wierzymy, że dziewczęta i kobiety stanowią źródło pozytywnych zmian na całym świecie. Rozwijanie ich wiedzy i umiejętności pomaga im zachować pewność siebie, odzyskać wiarę we własne siły i wykorzystać pełnię potencjału. Nasze zaangażowanie w te programy, zarówno P&G, jak i marki Always, jest częścią naszych wysiłków na rzecz budowy lepszego jutra dla nas wszystkich – budowy świata wolnego od dyskryminacji ze względu na płeć.

Wyżej wymienione działania można wesprzeć wpłacając pieniądze na rzecz organizacji UNESCO lub Save the Children, co pozwoli dotrzeć z pomocą do większej liczby dziewcząt i zapewnić im wsparcie, które może zmienić ich życie. Więcej informacji o wspomnianych programach oraz możliwych formach pomocy można znaleźć na stronie:
http://www.unesco.org/donate/syria2014.html