Oszczędzanie wody zaczyna się w szkole

0
20

Nestle LogoNestlé Waters Polska S.A. Oddział Dar Natury wybrało najciekawsze projekty z zakresu oszczędnego gospodarowania wodą w szkole. Prace przygotowali uczniowie szkół podstawowych w ramach konkursu „W mojej klasie wspólnie oszczędzamy wodę”, ogłoszonego w związku z obchodami Światowego Dnia Wody. Zwycięskie placówki otrzymają gry edukacyjne oraz dystrybutory wody mySpring®.

Konkurs „W mojej klasie wspólnie oszczędzamy wodę” trwał od 5 kwietnia do 5 maja 2013 i był elementem cyklicznie obchodzonego przez Nestlé Waters Polska S.A. Oddział Dar Natury Światowego Dnia Wody, przypadającego na 22 marca. Zadaniem uczniów było przygotowanie prac obrazujących sposoby na oszczędzanie wody w klasach i szkołach. W konkursie mogły wziąć udział szkoły podstawowe z całej Polski.

Jury, składające się z przedstawicieli firmy, wyłoniło następujących zwycięzców:
1. miejsce – Zespół Szkół nr 1 z Lubicza z pracą Klaudii Gabor;
2. miejsce – Szkoła Podstawowa w Kraszewie Starym z pracą Patrycji Kielak;
3. miejsce – Szkoła Podstawowa w Pogórzu z pracą Adriany Paciuch.

„Cieszy nas zaangażowanie uczniów oraz nauczycieli w kwestie odpowiedzialnego podejścia do zasobów naturalnych. Liczba nadesłanych prac, a tym samym pomysłów na oszczędzanie wody przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Jest to niewątpliwie świadectwo tego, że młode pokolenie szybko i z dużym entuzjazmem przyswaja wiedzę z zakresu ochrony środowiska oraz chętnie się nią dzieli. W imieniu całej firmy serdecznie gratuluję zwycięzcom i dziękuję za zaangażowanie wszystkim uczestnikom” – mówi Olga Lorych, Specjalista ds. Marketingu i Komunikacji Wewnętrznej w Nestlé Waters Polska S.A. Oddział Dar Natury.

Konkurs był zwieńczeniem tegorocznych obchodów Światowego Dnia Wody, podczas których specjalnie przeszkoleni wolontariusze z Nestlé Waters Polska S.A. Oddział Dar Natury przeprowadzili w szkołach warsztaty z zakresu odpowiedzialnego korzystania z zasobów wodnych. Przy tej okazji uświadomili też dzieciom jak ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Zajęcia były przeprowadzane w formie zabawy z użyciem różnego rodzaju quizów i gier.

Źródło: www.darnatury.pl.