Odpowiedzialny rowerzysta: „piłem – NIE jadę!”

W czwartek, 22 maja, blisko 19 tysięcy pracowników Grupy Pernod Ricard na całym świecie wspólnie zamanifestuje swoje poparcie dla odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Uczynią to w ramach 4 edycji globalnego programu z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu – Responsib’ALL DAY. Celem jest kształtowanie właściwych postaw wśród konsumentów oraz promowanie dobrych praktyk branży alkoholowej. Problem prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu był już motywem przewodnim dwóch poprzednich edycji akcji. Nie bez przyczyny – statystyki dotyczące wypadków wciąż są niepokojące chociaż widać, że kampanie edukacyjne przynoszą efekty. Tegoroczna, polska edycja programu realizowana pod hasłem „Piłem – NIE Jadę!” skierowana jest po raz pierwszy także do rowerzystów. 

pilem_niejadePolska krajem rowerzystów

W dużych miastach to właśnie rower coraz częściej wybierany jest jako codzienny środek transportu. Jak wykazał ostatni globalny raport na temat cyklistów, miłośnicy dwóch kółek w stolicy stanowią już 5% ruchu w mieście! Wszystkich niezmiernie cieszy zwiększona aktywność Polaków i ich apetyt na ruch.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Sytuacja drogowa w ostatnich dwóch latach bardzo się zmieniła – liczba rowerzystów wzrosła nawet dwukrotnie. Ważne żeby pamiętać o tym, że jazda na dwóch kółkach to zarówno przyjemność jak i odpowiedzialność. Niezależnie od wybranego środka transportu, jazda po spożyciu alkoholu niesie za sobą ryzyko. Tylko w roku 2013 rowerzyści uczestniczyli w 4 723 wypadkach drogowych. Możliwe, że części z nich dałoby się uniknąć. Tegoroczna akcja „Piłem – Nie jadę!” realizowana przez Pernod Ricard w Polsce szczególną troską obejmuje właśnie to zagadnienie.

Szczyt sezonu rowerowego przypada właśnie na miesiące letnie. To okres szczególny, gdy większość wolnego czasu spędzamy na świeżym powietrzu, często w gronie przyjaciół i znajomych. W restauracjach, barach, miejskich ogródkach i plażach. To czas, który łączy się z zabawą. – mówi Katarzyna Groszek, Communication Manager, Pernod Ricard Polska – Niestety zdarza się, że rowerzyści zapominają o obowiązujących zasadach i jeżdżą po spożyciu alkoholu. W trosce o wszystkich użytkowników ruchu chcemy swoją akcją zwrócić uwagę również na problem nietrzeźwych rowerzystów. Celem naszych działań jest przede wszystkim edukacja. Alkohol to przyjemność, ale trzeba go konsumować odpowiedzialnie. I bez względu na okoliczności trzeba o tym pamiętać. Jestem głęboko przekonana, że najlepszymi ambasadorami tych wartości są nasi pracownicy. Dlatego co roku aktywnie wszyscy angażujemy się w promowanie pozytywnych postaw. – kontynuuje Katarzyna Groszek.

W tym roku wydarzenia związane z Responsib’ALL Day pracownicy Pernod Ricard w Polsce będą organizować w dwóch lokalizacjach – Warszawie i Zielonej Górze. To jednak nie wszystko. Widząc jak silnym trendem jest korzystanie z dwóch kółek firma we współpracy
z Urzędami Miasta Stołecznego Warszawy i Zielonej Góry postanowiła zrobić coś wyjątkowego dla rowerzystów. Już 22 maja br. w trakcie obchodów Responsib’ALL Day, wspólnie z przedstawicielami władz miasta, Pernod Ricard w Polsce przekaże rowerzystom w obydwu lokalizacjach sprzęt, który przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów w mieście. 22 maja to również data premiery nowej aplikacji na smartfony – „Wise drinking” (dostępnej również w polskiej wersji językowej), która będzie kompendium wiedzy na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Tegoroczna odsłona akcji „Piłem – NIE Jadę” jest kontynuacją dotychczasowych działań z obszaru CSR. W ubiegłym roku tematem przewodnim był problem prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu oraz tzw. syndrom dnia następnego, gdy kierowcy siadają za kierownicą mimo znajdującego się w ich organizmie alkoholu. Specjalnie dla nich Pernod Ricard w Polsce zaktualizowało aplikację mobilną „AlkoFAKTY”, która w przystępny sposób pokazuje w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol.

Działania Grupy Pernod Ricard promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu mają długą, blisko już 40-letnią tradycję. Swym zasięgiem obejmują wszystkie oddziały firmy na całym świecie. Od kilku lat są oparte o pięć zobowiązań podpisanych przez branżę alkoholową (m.in. Grupę Pernod Ricard) wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), których celem jest promowanie właściwych postaw związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Wśród nich znajduje się walka ze spożyciem alkoholu przez nieletnich oraz kierowców, budowanie i wzmacnianie pozytywnych praktyk w branży dzięki odpowiedzialnemu rozwojowi oferty oraz informacjom konsumenckim. Koncern zachęca również sprzedawców oraz partnerów biznesowych do odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu.