Nestlé zobowiązało się zredukować zawartość cukru w swoich produktach w Europie o 18 000 ton do 2020 roku.

Nestlé ogłosiło swoje zobowiązanie redukcji cukru w swoich produktach o co najmniej 18 000 ton. Wskutek tego do 2020 roku asortyment produktów firmy w Europie będzie miał średnio o 5% mniej cukru niż obecnie. Nestlé chce wesprzeć Komisję Europejską i państwa członkowskie UE, które mają opracować do końca tego roku plany działania dotyczące ulepszenia produktów spożywczych. Deklaracja redukcji cukru jest częścią większego pakietu globalnych zobowiązań Nestlé, który zostanie ogłoszony już 7 marca br.
Podczas Konferencji Unii Europejskiej na temat otyłości wśród dzieci na Malcie, firma Nestlé zobowiązała się do redukcji cukru. W swoim przekazie, Marco Settembri, Wiceprezes Nestlé i Dyrektor na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną, podkreślił znaczenie zdrowego żywienia: “Jeżeli jedna trzecia dzieci cierpi na nadwagę lub otyłość, to jest to dla nas wyraźny sygnał, że musimy zrobić coś więcej w celu ułatwienia im podejmowania odpowiednich wyborów żywieniowych i promowania aktywnego stylu życia.”

Nestlé już od 15 lat nieprzerwanie inwestuje w udoskonalanie produktów, tak aby były zdrowsze i smaczniejsze, redukuje cukier, sól i tłuszcz, wzbogaca produkty w składniki odżywcze takie jak pełne ziarno. Na przykład w ciągu ostatnich trzech lat Nestlé zredukowało cukier w swoich produktach w Europie o 11 300 ton. Niedawno firma wprowadziła na rynek napój kakaowy NESQUIK zawierający zaledwie 3,4 gramów cukru na porcję, co stanowi prawie 70% cukru mniej, w porównaniu do standardowej wersji tego produktu! Ponadto firma ogłosiła, że znalazła sposób, jak zmienić strukturę cukru, tak aby zmniejszyć jego zawartość w czekoladzie przy jednoczesnym zachowaniu jej słodkiego smaku.

Do 2020 roku Nestlé planuje również zredukować zawartość cukru o 8% w batonie KitKat, a także zmniejszyć jego zawartość w płatkach śniadaniowych, kaszkach dla dzieci i gazowanych napojach owocowych.

Według Marco Settembri głównym wyzwaniem jest zaangażowanie całej branży, tak aby wspólnie zmienić preferencje konsumentów: “Produkty Nestlé stanowią zaledwie kilka procent towarów spożywczych znajdujących się na półkach sklepowych. Jeśli chcemy zmienić preferencje konsumentów, to cała branża, w tym producenci marek własnych, musi zaangażować się w te działania.”

Komisja Europejska i państwa członkowskie zgodziły się do końca 2017 roku opracować lokalne plany działania w celu redukcji cukru dodawanego do produktów spożywczych. Poszczególne kraje UE są już w trakcie tworzenia własnych inicjatyw, ale celem Nestlé jest ściślejsza koordynacja tych działań przez Unię Europejską oraz dążenie do utworzenia polityki żywienia Unii Europejskiej. Takie zabiegi będą “stymulować innowacyjność i doprowadzą do stworzenia zdrowszej przyszłości dla Europy” – mówi Marco Settembri.