Nestle przeznaczy ponad 500 tys. USD na innowacyjny projekt społeczny

Nestle LogoDo 31 marca 2013 roku osoby fizyczne, prywatne firmy, organizacje non-profit oraz instytucje akademickie z całego świata, które prowadzą innowacyjne projekty społeczne, mogą składać aplikacje do konkursu Tworzenia Wspólnej Wartości 2014 organizowanego przez firmę Nestlé. Na zwycięzcę czeka nagroda w wysokości 500 000 franków szwajcarskich (ok. 530 000 dolarów). Do konkursu można zgłaszać inicjatywy prowadzone w jednej z trzech dziedzin: walki z problemami żywienia, dostępu do wody pitnej lub rozwoju obszarów wiejskich.

– Wiele instytucji w Polsce angażuje się w działania mające na celu ochronę środowiska, pomoc potrzebującym czy budowanie świadomości w ważnych społecznie obszarach. Niezależnie od tego, czy są to działania na skalę lokalną, krajową czy też globalną, każda taka inicjatywa przyczynia się do polepszania naszej jakości życia. Niestety bardzo często z powodów finansowych projekty nie mają szansy w pełni rozwinąć swojego potencjału. Nagroda Nestlé daje nie tylko możliwość kontynuowania, czy poszerzenia obecnie prowadzonych działań, ale przede wszystkim jest okazją do pokazania światu swojego pomysłu na Tworzenie Wspólnej Wartości  – mówi Iwona Konstanty, Młodszy Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej Nestlé Polska S.A.

Założeniem trzeciej już edycji Nagrody Nestlé w dziedzinie Tworzenia Wspólnej Wartości jest wyróżnienie wybitnie innowacyjnego projektu, prowadzonego w jednej z trzech dziedzin: walki z dostępem do wody pitnej, problemami żywienia lub rozwoju obszarów wiejskich, który:

– dowiódł swojej wartości podczas prowadzenia go na małą skalę,
– zostanie uznany za możliwy do rozbudowania na większą skalę lub zreplikowania na innych obszarach (innych społecznościach, placówkach),
– ma obiecujące skutki społeczne,
– jest zbudowany na solidnym i trwałym modelu biznesowym.

Źródło: Nestle