Marka Lay’s przekazała pół miliona zł pięciu fundacjom charytatywnym

Zakończyła się akcja „Uśmiechnij się z Lay’s”, w której konsumenci mogli, ciesząc się smakiem chipsów, przekazywać swój uśmiech dalej, aby pomóc innym. Wystarczyło, by zrobili sobie selfie z paczką Lay’s i pamiętali o specjalnym hashtagu. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu tysięcy Polaków marka Lay’s udzieli pięciu fundacjom charytatywnym pomocy finansowej o łącznej wartości 500 000 zł.

 

Przez ostatnie trzy miesiące każde publiczne zdjęcie z uśmiechniętą paczką Lay’s i specjalnym hashtagiem, zamieszczone na portalach społecznościowych oznaczało wsparcie finansowe na rzecz pięciu organizacji charytatywnych. Ta niezwykła inicjatywa zaangażowała tysiące Polaków. Dzięki nim udało się zebrać blisko 100 000 zł, a Lay’s postanowiło finalnie przekazać nie łącznie 100 000 tys. zł, ale po 100 000 zł każdej z nich!

Komu Lay’s pomogło się uśmiechnąć?

Do swojej akcji Lay’s wybrało 5 organizacji z całej Polski, które pomagają ludziom i zwierzętom. Działająca na terenie województwa łódzkiego i dolnośląskiego Fundacja Happy Kids tworzy rodzinne domy dziecka, dając swoim podopiecznym szanse na spokojne i szczęśliwe dzieciństwo.  Ogólnopolska Fundacja Czerwone Noski Klown w Szpitalu stosując terapię śmiechem, stara się rozweselać chore, przebywające w szpitalach dzieci. Fundacja Azylu pod Psim Aniołem zapewnia bezdomnym psom i kotom schronienie, pełną miskę, i opiekę weterynaryjną. Fundacja edukuje również dzieci i młodzież. Z kolei wrocławska Fundacja na Rzecz Rozwoju Polskiej Piłki Nożnej organizuje bezpłatne treningi piłkarskie dla młodych pasjonatów piłki nożnej, którzy nie mogą sobie pozwolić na udział w płatnych zajęciach. Szkoli także młodych trenerów i prowadzi zajęcia dla rodziców przyszłych gwiazd sportu. Natomiast Fundacja Twoja Pasja prowadzi na co dzień zajęcia z nauki breakdance dla dzieci i tzw. trudnej młodzieży z warszawskiej Pragi, pomagając im odzyskać radość, chęć do życia i nauki oraz pewność siebie. Podczas uroczystego podsumowania akcji „Uśmiechnij się z Lay’s” wszystkie organizacje charytatywne biorące w niej udział otrzymały od marki Lay’s czeki o wartości 100 000 zł. Łączna pula przekazanego wsparcia wyniosła 0,5 mln złotych.

Przyjaciele fundacji

Sukces akcji „Uśmiechnij się z Lay’s” nie byłby tak znaczący, gdyby nie silne wsparcie znanych vlogerów i youtuberów, którzy zachęcali konsumentów do robienia selfie i przekazywania uśmiechu podopiecznym wspieranych przez nich fundacji. Znany youtuber, Adam „Poszukiwacz” Wiejak, który od dziecka jest fanem futbolu, pomagał zbierać środki dla Fundacji na Rzecz Rozwoju Polskiej Piłki Nożnej. Jedna z najpopularniejszych polskich vlogerek i blogerek, a prywatnie wielka miłośniczka zwierzaków – Zuzia Borucka wspierała Fundację Azylu pod Psim Aniołem. Cyber Marian, który dzięki swoim filmikom ukazuje nam świat z tej zupełnie innej, mniej przyziemnej strony pomagał Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu. Super popularny youtuber Jaś Dąbrowski, działał na rzecz fundacji Twoja Pasja. Natomiast wszechstronna blogerka i vlogerka, Agnieszka Grzelak, wspierała Fundację Happy Kids. Wszystkie materiały youtuberów zaangażowanych w akcję obejrzało ponad 1,5 miliona osób, pozostawiając pod nimi setki tysięcy lajków i komentarzy.

Chcemy pomagać

W akcję „Uśmiechnij się z Lay’s”, obok tysięcy Polaków, chętnie angażowali się także przedstawiciele lokalnych społeczności i celebryci, publikując selfie z uśmiechniętymi paczkami Lay’s na swoich prywatnych profilach w mediach społecznościowych.

Ogromnie cieszy nas tak duże zaangażowanie naszych konsumentów w akcję „Uśmiechnij się z Lay’s”. Jej sukces pokazuje, że Polacy lubią się uśmiechać i chcą pomagać innym. Tym bardziej, jeśli ta pomoc jest tak prosta, jak wykonanie selfie. To dla nas dodatkowa motywacja, by w przyszłości tworzyć podobne akcje i wspólnie z naszymi konsumentami pomagać potrzebującym” –  powiedziała Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną, PepsiCo.