Mapa Komunikacji CSR

Komunikacja przez firmy swojego zaangażowania w kwestie społeczne czy ekologiczne nadal jest dużym wyzwaniem. Często trudno im trafić w wąski obszar pomiędzy zbyt natarczywym chwaleniem się dokonaniami, a nadmierną skromnością. Zdarza się także, że kanały komunikacji nie spełniają potrzeb przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na te bariery powstała Mapa Komunikacji CSR – kompleksowe narzędzie, będące rezultatem wspólnej pracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Partnerów Strategicznych organizacji.

MAPA_KOMUNIKACJI_FINALProces komunikacji działań społecznie odpowiedzialnych firm i ich dobrych praktyk jest szerokim i wieloaspektowym tematem. By uchwycić jego kluczowe aspekty, Partnerzy Strategiczni Programu Partnerstwa wymienili się swoją wiedzą oraz doświadczeniami i stworzyli narzędzie – Mapę Komunikacji CSR. Mogą ją wykorzystać w swojej pracy nie tylko profesjonaliści, ale także osoby i instytucje, które dopiero zaczynają prowadzić działania z zakresu CSR.

– W kontekście komunikacji CSR zadajemy sobie trzy kluczowe pytania: do kogo kierować komunikację, jak dotrzeć do różnych grup interesariuszy i co ma być treścią przekazu. Wraz z Partnerami Strategicznymi FOB – liderami w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu, szukaliśmy odpowiedzi, jak skutecznie i efektywnie prowadzić komunikację w tym obszarze. W ten sposób powstała Mapa Komunikacji CSR, interaktywna infografika porządkująca wiedzę i wskazująca rozwiązania w postaci konkretnych case-ów, które mogą być inspiracją dla firm – mówi Magdalena Andrejczuk, menadżerka Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Mapa to przewodnik po komunikacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Prezentuje przykłady tego, jak i co komunikować czterem głównym grupom interesariuszy: społeczności lokalnej, partnerom biznesowym/dostawcom, pracownikom i klientom oraz wskazuje narzędzia, które mogą zostać wykorzystane (np. e-learing, kodeks etyczny i kodeks postępowania, mobilne aplikacje, dialog społeczny). Zawiera również praktyczne wskazówki, o czym warto pamiętać oraz podpowiada, jakie niestandardowe formy komunikacji można wykorzystać w mówieniu i pisaniu o CSR.

Mapa została przygotowana w formule infografiki. Korzystając z niej można samemu zainspirować się, jak przygotowywać kampanie CSR, ale również poznać zrealizowane już projekty. Pod każdą ikonką lub tekstem znajduje się link do przykładu działań, rozwiązań w obszarze komunikacji CSR.

Patronem medialnym Mapy Komunikacji CSR jest PRoto.pl.