Konkurs „Piórko 2015 – Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci

Będąc drugą co do wielkości firmą w Polsce, mamy unikatową możliwość nie tylko obserwacji dużej części społeczeństwa, ale i czynnego udziału w rozwiązywaniu aktualnych problemów społecznych – podsumowuje Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Jeronimo Martins Polska S.A.

 

Jako sieć oferująca – obok produktów spożywczych, podstawy naszej oferty – także książki, widzimy postępujący w Polsce w ostatnim czasie spadek poziomu czytelnictwa. Jest to niepokojąca tendencja – gdyż wierzymy, że czytanie książek, zwłaszcza wśród dzieci, nie tylko wspiera ogólny rozwój intelektualny, ale także uczy samodzielnego myślenia i szerszego spojrzenia na świat.

Z tą myślą powstał konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”.

Z jednej strony widzimy go jako realne wsparcie dla debiutujących twórców – wygraną jest wydanie książki oraz wysoka nagroda finansowa. Z drugiej strony, zwycięska publikacja ma być ciekawa dla młodych czytelników i zachęcać do dalszych przygód z książką. Od początku wierzyliśmy, że jeśli połączymy drzemiącą w Polakach kreatywność z doświadczeniem i poczuciem estetyki jurorów, efekty będą wyjątkowe. I nie pomyliliśmy się.

Konkurs „Piórko” okazał się wielkim sukcesem – w samym 2015 r. nadesłano ponad 4000 prac tekstowych i ponad 1000 kompletów ilustracji. Zwycięska książka pt. „Szary domek” sprzedała się w ponad 35 tysiącach egzemplarzy, co jest na rynku polskim bardzo dobrym wynikiem i potwierdzeniem, że takie projekty są potrzebne.

Ponadto wierzymy, że przyznany projektowi patronat Rzecznika Praw Dziecka to nie tylko wyróżnienie, ale także potwierdzenie wartości naszego konkursu.