Kampania Społeczna Roku 2014

19 maja na uroczystej Gali w Teatrze Kamienica ogłoszono wyniki Konkursu Kampania Społeczna Roku 2014.

Nagrodę w kategorii Kampanie Organizacji Pozarządowych otrzymała kampania: Szacun Tropików (Nadawca: Fundacja Integracja; Wykonawca: Walk). Kampania “Szacun Tropików” otrzymała nagrodę za kreatywne, interaktywne rozwiązania przy niskim budżecie, zaangażowanie internautów w działania oraz trafne dobranie przekazu do grupy docelowej.

Nagrodę w kategorii Kampanie Instytucji Publicznych otrzymała kampania: Jestem mamy i taty (Nadawca: Rzecznik Praw Dziecka; Wykonawca: Telescope). Jury, przyznając nagrodę główną kampanii “Jestem mamy i taty”, doceniło insight oraz zaakcentowanie w komunikacji podmiotowości dziecka. Miała też swój oddźwięk w wymiarze legislacyjnym – przez senatorów i Rzecznika Praw Dziecka przygotowany został projekt zmian w kodeksie rodzinnym, dzięki którym sądy miałyby możliwość , także w sytuacji konfliktu między rodzicami, pozostawiania pełni praw rodzicielskich po rozwodzie matce i ojcu – na ten moment, gdy rodzice nie doszli do porozumienia w sprawie sposobu opieki nad dzieckiem, sąd musi ograniczyć prawa rodzicielskie jednemu z nich.

Nagrodę w kategorii Kampanie Firm i Fundacji Firm otrzymała kampania: Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, której nadawcą była Fundacja PZU; Wykonawcą: VML Poland, On Board PR. Pozytywne, nie epatujące strachem, nieschematyczne podejście do problemu bezpieczeństwa ruchu drogowego w kampanii “Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym” skłoniło jury do przyznania tej kampanii nagrody. Oceniający zwrócili też uwagę na jej spójność, efektywność i zaangażowanie w działania grupy docelowej.

Nagrodę w kategorii Kampanie Lokalne otrzymała kampania: Rozmówki polsko-polskie (Nadawca: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie; Wykonawca: DSK). Kampania “Rozmówki polsko-polskie” otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2014 za lekkie, dowcipne podejście do niełatwego tematu, jakim jest poprawa relacji międzyludzkich.

Nie przyznano nagrody głównej w kategorii Kampanie 1%.

Nagrodę w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej otrzymała kampania: Stoma Life (Nadawca: Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO; Wykonawca: Procontent Communication). Kampania “STOMALife. Odkryj stomię” została nagrodzona za przełamanie tabu, jakim jest życie ze stomią. Jury zwróciło uwagę na odważny, bezpośredni komunikat, dotyczący sprawy często traktowanej z niechęcią i przestrachem.

Nagrodę w kategorii Kampanie o tematyce ekologicznej otrzymała kampania: Dom, który dla mnie oszczędza (Nadawca: Ministerstwo Środowiska; Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej). Jury, przyznając nagrodę akcji “Dom, który dla mnie oszczędza”, doceniło niekonwencjonalne podejście do zmotywowania do działań ekologicznych, dowcipną symbolikę przekazu oraz odpowiednie dostosowanie formy przekazu do odbiorców.

Nagrodę w kategorii Programy edukacyjne firm (CSR) otrzymała: Akademia wynalazców im Roberta Boscha
(Nadawca: Robert Bosch Sp. z o.o.; Wykonawca: Lighthouse Consultants). Długofalowość, spójność, integrowanie różnych środowisk (młodzieży szkolnej, studentów, kadry naukowej) oraz znaczenie edukacyjne projektu “Akademia wynalazców im. Roberta Boscha” zyskało uznanie jury, które przyznało mu nagrodę główną.

Nagrodę w kategorii Akcje zaangażowane firm (CSR) otrzymała kampania: Bezpieczeństwo, moje drugie imię
(Nadawca: Gdańsk Transport Company S.A.; Wykonawca: 2Pi Group Agnieszka Miazga). Oceniający kampanie podkreślili, że ten projekt zasługuje na nagrodę ze względu na zidentyfikowanie przez inicjatorów istotnej bariery w rozwiązaniu określonego problemu społecznego i dostarczanie odbiorcom konkretnych narzędzi do działania.

Nagrodę w kategorii Kampanie dla rozwoju (promocja m.in. miast, funduszy) otrzymała kampania: Łódź pozdrawia (Nadawca: Urząd Miasta Łodzi; Wykonawca: MOSQI.TO). Kampania “Łódź pozdrawia” została nagrodzona za zaangażowanie społeczności lokalnej, różnorodność narzędzi komunikacyjnych, estetykę oraz wysoką kulturę przekazu. Kampania zwróciła szczególną uwagę firmy Jet Line, partnera i jurora Konkursu, spójnym i trafnym kontekstowo zastosowaniem outdooru jako narzędzia komunikacji w przestrzeni.

Nagrodę w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie otrzymała kampania: Mięso (Nadawca: Kolektyw Filmowy MAMYTO!) W tej kategorii kampania została wybrana w głosowaniu Czytelników portalu kampaniespołeczne.pl na Kampanię Społeczną Roku 2014 w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie.

Nagrodę w kategorii Kampanie Zagraniczne otrzymała kampania: Eyes on the road (Nadawca: Volkswagen; Wykonawca: Ogilvy Bejing) Kampania „Eyes on the road” została doceniona przez jury w głównej mierze za walory artystyczne oraz innowacyjne, technologiczne podejście do kwestii korzystania z telefonu podczas prowadzenia samochodu. Osoby przebywające na sali kinowej mogły poczuć się jak kierowcy podczas wypadku, dzięki czemu efekt kampanii stał się widoczny od razu – wywołując przerażenie na twarzach oglądających. Przez swoją oryginalność kampania porusza widzów dużo bardziej niż inne do tej pory przedstawiane kampanie na temat używania telefonów podczas jazdy samochodem.

Więcej: http://konkurs.kampaniespoleczne.pl/index.php