Jesteśmy otwarci na nowej projekty i inicjatywy

– Akcje edukacyjne i prospołeczne są już na stałe wpisane w DNA naszej firmy – przekonuje Joanna Pazio, rzecznik prasowy Grupy Polska Press w rozmowie na temat działań CSR.

Grupa wspiera wiele projektów o charakterze CSR. Jak wydawnictwo rozumie społeczną odpowiedzialność biznesu?

Nie ma jednej, konkretnej definicji dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest to tak bardzo pojemny termin, który zakłada budowę i rozwój z uwzględnieniem interesu społecznego.  Nasza Grupa stara się by CSR był naturalną jej częścią. W swoich działaniach skupiamy się na aktywności społecznej i wykorzystaniu naszych umiejętności do wsparcia potrzebujących w naszym otoczeniu. Z racji tego, że jesteśmy grupą medialną, mamy duże portfolio mediów do wykorzystania w komunikacji i pewne rzeczy robić jest nam łatwiej. Prowadząc projekty z zakresu CSR staramy się być blisko społeczności lokalnych, dla których tworzymy nasze media i reagować na ważne dla nich potrzeby. Dlatego tak ważne dla nas są projekty i kampanie społeczne, które mamy zaszczyt prowadzić. I jesteśmy bardzo dumni gdy są one nagradzane na arenie polskiej i międzynarodowej.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na realizację i wsparcie projektów odpowiedzialnych społecznie?

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest bardzo ważną częścią strategii i codzienności Polska Press Grupa. Uważamy, że jako ogólnopolska grupa medialna w naturalny sposób, możemy i powinniśmy, część naszych wysiłków koncentrować na wspieraniu otaczającego nas społeczeństwa. Nasze media angażując się społecznie realizują swoją misję – są blisko spraw swoich czytelników i rozwiązują ważne społecznie problemy z zakresu edukacji, ekologii, kultury i praw obywatelskich. Nasze redakcje jako te, które są najbliżej spraw lokalnych, podejmują szereg inicjatyw prospołecznych o charakterze lokalnym. Jako wydawca częściej angażujemy się ogólnopolsko. Akcje edukacyjne i prospołeczne są już na stałe wpisane w DNA naszej firmy.

Wspieracie i realizujecie wiele projektów, takich jak np. Junior Media. Skąd pomysły na tego typu tego typu projekty?

Nasze projekty, akcje są odpowiedzią na potrzeby społeczności lokalnych i bieżących problemów społecznych. Junior Media jest naszą odpowiedzią na spadający trend czytania gazet. Ten trend jest najbardziej widoczny wśród młodych ludzi, dla których internet jest pierwszym wybranym medium. Zachęcamy dzieciaki i młodzież do tworzenia gazetek szkolnych – na naszej stronie powstało ich już blisko 10 tysięcy! Projekt angażuje uczniów i pomaga nauczycielom pracować z nimi i przy użyciu nowoczesnych metod.

Jedną z  możliwości działań w obszarze CSR jest wsparcie projektów prozdrowotnych. Czy Polska Press udziela się także w tym aspekcie?

W ubiegłym roku zaangażowaliśmy się we wsparcie Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie. Zebraliśmy kilku partnerów i wspólnie dla Fundacji Herosi przeprowadziliśmy akcję Herosi Każdego Dnia. Na początek udało nam się wyremontować kuchnię na oddziale, towarzyszyliśmy dzieciakom podczas kilku wydarzeń, zaangażowaliśmy się w realizację listów do św. Mikołaja. Na ten rok też mamy zaplanowane kilka niespodzianek. Wspieramy też wiele projektów z obszaru zdrowia. Największa taka akcja to Movember, czyli kampania edukacyjna o profilaktyce raka jąder i prostaty.

Czy prowadzą Państwo działania CSR również w innych segmentach, np. ochrony środowiska, kultury, historii?

Tematy ochrony środowiska, kultury i historii nie są nam obce. Przez kilka lat prowadziliśmy kampanię Eko-logiczna Polska. W ramach tej akcji przełamywaliśmy bierność i poczucia braku wpływu jednostki na problem zanieczyszczenia środowiska. Uświadamialiśmy, że reagując lokalnie na problemy ekologiczne, przyczyniamy się do globalnego rozwiązywania problemu. Historia i kultura to też bliskie nam tematy –w 2005 r. udało nam się zrobić wystawę zdjęć Warszawy z 1939 r. Wystawę zdjęć szczególnych, bo wykonanych prawdopodobnie przez niemieckiego żołnierza jesienią 1939 r. w Warszawie. Siłą naszych mediów jest to, że jesteśmy wszędzie tam, gdzie dzieją się ważne lokalnie sprawy i problemy. Chętnie się angażujemy i pomagamy je rozwiązywać. W tej chwili kładziemy nacisk na edukację i czytelnictwo, ale jesteśmy otwarci na nowej projekty i inicjatywy.