Jeronimo Martins Polska wśród patriotów gospodarczych

W pierwszej edycji konkursu „Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu”, przygotowanego przez Fundację Patriotyzmu Gospodarczego oraz redakcję dziennika „Rzeczpospolita”, Jeronimo Martins Polska S.A. – właściciel sieci sklepów Biedronka – wyróżniony został w kilku kategoriach jako jedna z najbardziej patriotycznych firm w Polsce.

 

Jeronimo Martins Polska jest według kapituły konkursu „Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu” jedną z najbardziej patriotycznych wśród dużych spółek, a z liczbą etatów w 2014 r. na poziomie ponad 52 tys. także największym pracodawcą zestawienia. Spółka Jeronimo Martins Polska uplasowała się również na 4. miejscu w rankingu największych płatników podatku dochodowego. Tylko za 2014 r. firma zapłaciła podatki w wysokości ponad 481 mln zł, w tym podatek CIT w wysokości ponad 275 mln zł, a za okres 2010-2014 na rzecz skarbu państwa odprowadziła zobowiązania podatkowe i publicznoprawne o wartości ponad 3,2 mld zł.

Właściciel sieci Biedronka zajął także pierwsze miejsce w zestawieniu firm, które najwięcej wydają na działalność prospołeczną. Wydatki z tego tytułu w 2014 roku sięgnęły 32 410 tys. zł. W tej kategorii kapituła doceniła m.in. projekt letnich projekcji filmowych w miejscowościach turystycznych – „Kino z Biedronką” czy wsparcie potrzebujących poprzez przygotowywane paczki, a także pomoc w przygotowaniu Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego Caritas „Bądźmy razem”.

Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu to konkurs, w którym kapituła wyróżnia najbardziej patriotyczne firmy, stosując jako kryterium kwotę zapłaconych w Polsce podatków, wzrost zatrudnienia, wydatki na rozwój czy działalność charytatywną.

To kolejny ranking, który potwierdza silną pozycję Jeronimo Martins Polska na polskim rynku. Obecnie JMP jest drugą co do wielkości polską firmą według dziennika „Rzeczpospolita”, a marka Biedronka drugą „Najcenniejszą Polską Marką”. Firma cyklicznie lokuje się też w pierwszej dziesiątce zestawień największych płatników podatku CIT.