Tuesday, 24 April 2018

  • youtube
  • Raport CSR
  • Redakcja
  • Patronaty
  • Polecamy
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Reklama
  • Archiwum
RAPORT CSR
  • Eko
  • Kampanie
  • Raporty
  • Wolontariat
  • Edukacja
  • Miejsce Pracy
  • Obok CSR
Navigation

Forum Odpowiedzialnego Biznesu z #SustainHack

14 marca 2018 | EdukacjaoknoWydarzenia |

Trwa rejestracja zespołów do pierwszego w Polsce #SustainHack, czyli maratonu programowania dla zrównoważonego rozwoju. Inicjatorem i organizatorem projektu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które ogłosi zwycięzców podczas 7. Targów CSR, 12 kwietnia br. na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

 

Celem #SustainHack jest znalezienie rozwiązań dla wyzwań z zakresu odpowiedzialności społecznej, jednocześnie odpowiadających na wybrane zadania określone w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Aby zmierzyć się z wyzwaniem, należy zarejestrować zespół  i do 5 kwietnia przesłać proponowane innowacje. Na laureatów czekają nagrody pieniężne.

– Społeczna odpowiedzialność biznesu potrzebuje innowacji na miarę wyzwań współczesnego świata, które wyznacza Agendę 2030 i zawarte w niej Cele Zrównoważonego Rozwoju. To zainspirowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu do zorganizowania we współpracy z Challenge Rocket #SustainHack czyli pierwszego w Polsce interdyscyplinarnego maratonu technologiczno-biznesowego. Współpraca w zespołach i zaangażowanie biznesu jest idealnie spójne z misją Forum Odpowiedzialnego Biznesu: działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, inspirowania biznesu, który zmienia świat, łączenia ludzi, którzy zmieniają biznes. Ten program nie mógłby zostać zrealizowany bez współpracy, jednej z kluczowych wartości naszej organizacji, co czyni go idealną przestrzenią do jej wzmacniania. Rozstrzygnięcie #SustainHack zaplanowaliśmy na 7. Targi CSR, największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu, które w 2018 roku odbywać się będzie pod hasłem „Biznes we współpracy” – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Otwarte webinarium

#SustainHack to pierwszy taki projekt w Polsce, dlatego mając na uwadze zarówno adekwatność oraz jakość projektów, jak i czas włożony przez uczestników w ich przygotowanie, przewidziane zostało otwarte webinarium na platformie Facebook. Do wzięcia w nim udziału wystarczyć aktywne konto na tym portalu. Z jednej strony webinarium ma wspierać biorących udział w projekcie lub planujących do niego dołączyć, przekazać potrzebne informacje, z drugiej z kolei inspirować osoby poszukujące wiedzy na temat innowacji w biznesie, odpowiedzialności społecznej i współpracy w zespołach. Odbędzie się 14 marca (środa) o godzinie 18. Będzie transmitowane na żywo przez fanpage: https://www.facebook.com/ChallengeRocket.

Podczas webinarium #SustainHack przedstawiciele Banku BGŻ BNP Paribas oraz Kompanii Piwowarskiej udzielą wskazówek odnośnie postawionych przez nich wyzwań. Uczestnicy spotkania online dowiedzą się więcej o oczekiwaniach i planach związanych z #SustainHack oraz zyskają garść inspiracji. Taka forma interakcji pozwoli również na bieżąco zweryfikować pomysły i zestawić je z oczekiwaniami autorów wyzwań konkursowych.

Wyzwania

Bank BGŻ BNP Paribas, jeden z partnerów #SustainHack, postanowił w ramach swojego wyzwania włączyć się w realizację 9. i 10. Celu Zrównoważonego Rozwoju. Bank zachęca uczestników konkursu do stworzenia rozwiązań dążących do zmniejszenia nierówności w społeczeństwie. Ma to nastąpić poprzez zwiększenie szans osób starszych i innych klientów, np. osób głuchych czy niewidomych, których działania ogranicza niepełnosprawność. Treść zadania: „Jak pomóc tym, którzy nie rozumieją «bankowego» języka, nie mają poczucia bezpieczeństwa korzystając z bankomatów, bankowości elektronicznej czy mobilnej? Pomyśl o swoich rodzicach, dziadkach, znajomych i stwórz rozwiązanie, które ułatwiłoby im życie! Spraw, by ich doświadczenia z bankiem były od dziś już tylko przyjemne i bezstresowe!”

Kompania Piwowarska w ramach #SustainHack zamierza natomiast wspierać realizację 3. Celu Zrównoważonego Rozwoju: zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt. Chce tego dokonać poprzez ograniczenie zjawiska nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Kompania stawia przede wszystkim na zmiany postaw społecznych i promowanie idei odpowiedzialnej konsumpcji. Treść zadania: „Jak dorośli mogą wpłynąć na nieletnich? Jak sprzedawcy mogą efektywniej odmawiać nieletnim sprzedaży alkoholu? Jak uświadamiać kobiety oraz ich bliskich, że alkohol w ciąży szkodzi? Jak pomóc kierowcom sprawdzać swoją trzeźwość? Jak Ty możesz zapewnić bezpieczeństwo najbliższym?”

– Przede wszystkim liczy się pomysł – podkreśla Iwona Filmowska koordynatorka projektu #SustainHack z ChallengeRocket. – Najcenniejsze są idee osób, które myślą poza schematami, którym nie straszne jest dać się ponieść swojej wyobraźni. Pomysły „out of the box” stanowią klucz do innowacji i nowych technologicznych rozwiązań. #SustainHack to konkurs dla kreatywnych ludzi! Do wygrania są nie tylko nagrody pieniężne – stworzone projekty mogą realnie pomóc ludziom w naszym otoczeniu i zmienić ich życie.

Ogłoszenie zwycięzców pierwszego w Polsce #SustainHack nastąpi 12 kwietnia podczas 7. Targów CSR na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Inicjatywa wpisuje się w hasło towarzyszące wydarzeniu „Biznes we współpracy” (WSTĘP WOLNY; godz. 9-17).

#SustainHack to konkurs skierowany do kreatywnej społeczności (programistów, grafików, inżynierów, naukowców, marketingowców, startupów i in.), która ma za zadanie w określonym czasie dostarczyć swój pomysł na jedno lub dwa z wyznaczonych w konkursie wyzwań. Hackathon jest organizowany w formie wyzwania online, dzięki czemu w wydarzeniu mogą uczestniczyć wszyscy – bez względu na lokalizację. Ślad węglowy zostaje ograniczony, a ponadto uczestnicy z ewentualnymi niepełnosprawnościami ruchowymi nie zostają wykluczeni z możliwości nadsyłania prac.

  • tweet
prev Fabryka Audi w Brukseli otrzymała certyfikat neutralnej pod względem emisji CO2
next Zadbaj o swoje serce

Comments are disabled for this post

Wyróżnieni w XXXVI. edycji Raportu

Raport CSR

Grupa Lux Med za profesjonalne wsparcie medyczne kadry olimpijskiej oraz działania edukacyjne z zakresu udzielania pierwszej pomocy.

Polska Press Grupa została wyróżniona za cykl edukacyjny #juniorlab, promujący rozwój pasji dzieci i młodzieży, czytelnictwo, prasę i twórcze wykorzystanie nowoczesnych technologii.

POLECAMY: Dolina Drwęcy i okolice Brodnicy

KATEGORIE

  • Eko
  • Kampanie
  • Raporty
  • Wolontariat
  • Edukacja
  • Miejsce Pracy
  • Obok CSR

Redakcja

Not a member yet? Sign Up.

Lost your password?

Copyright 2012 · Wszystkie prawa zastrzeżone Raport CSR.

  • /Redakcja
  • /Patronaty
  • /Polityka prywatności
  • /Kontakt
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności