Ferrero: jakość i odpowiedzialność

Grupa Ferrero została wyróżniona w XL edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu za przygotowanie kolejnej już edycji Raportu CSR Grupy, a także nowe, odpowiedzialne podejście do biznesu, które polega na oferowaniu małych porcji.

Odpowiedzialność za bezpieczeństwo konsumentów oraz stan środowiska naturalnego to główne filary filozofii zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesowej Grupy Ferrero. Firma przedstawiła 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności.

Odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumentów służy strategia Ferrero dotycząca starannego doboru wysokiej jakości surowców oraz promocji zrównoważonego i świadomego odżywiania. Jej ważnym filarem jest wielkość pojedynczych porcji, które pozwalają konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych.

– Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate. Od momentu wprowadzania na rynek w latach 60. ub. wieku czekolada składa się z ośmiu, oddzielnie pakowanych batoników. Pomimo upływu kilkudziesięciu lat, wymiany pokoleń, zmian w upodobaniach konsumentów i sposobie konsumpcji Kinder Chocolate pozostaje niezmienna. A w Polsce jest obecnie najpopularniejszym produktem w swoje kategorii – ujawnia Enrico Bottero, Dyrektor Generalny Ferrero w Polsce.

Kolejnym filarem strategii firmy są przejrzyste etykiety na produktach, zaprojektowane w sposób maksymalnie czytelny, aby promować wśród konsumentów świadome spożycie w oparciu o zalecenia żywieniowe. Ferrero idzie dalej niż wynika to z wymogów prawa, udostępniając dodatkowe informacje żywieniowe: między innymi wartość energetyczną w kilokaloriach na 100 g produktu oraz – co szczególnie ważne – na porcję, a także wskazanie procentowego udziału pojedynczej porcji w odniesieniu do referencyjnych wartości spożycia (8,400 kJ/2,000 kcal).

Od wielu lat Grupa wdraża też programy edukacyjne poświęcone promowaniu aktywnego stylu życia. Sztandarowym przedsięwzięciem Ferrero jest program Kinder+Sport, zachęcający dzieci i młodzież do aktywności fizycznej, który ma objąć 5 milionów dzieci z 30 krajów na świecie.

– W Polsce każdego roku program Kinder+Sport inspiruje do aktywnego spędzania wolnego czasu ponad 80 tys. dzieci i młodzieży – dodaje Enrico Bottero. – Jesteśmy szczególnie dumni, że patronat nad naszym programem objęło m.in. Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Zaangażowanie Ferrero w ochronę środowiska obejmuje między innymi własną produkcję energii pokrywającą 70 proc. potrzeb zakładów produkcyjnych w Europie, z czego 18 proc. ze źródeł odnawialnych. Ferrero stosuje surowce (m.in. cukier trzcinowy, kakao) ze zrównoważonych upraw, dba także o dobrostan zwierząt hodowlanych: do 2020 roku wszystkie jaja stosowane przez koncern na świecie mają pochodzić od kur z chowu bezklatkowego. Na terenie EU cel ten został osiągnięty już w 2014 roku.

Przemysław Gruz