Daj swoim ubraniom drugie życie

dziewczynka z ubraniami

Aż 2,5 mln ton tekstyliów jest wyrzucane w Polsce każdego roku, a tylko ok. 32% Polaków oddaje swoje nienoszone już ubrania potrzebującym. Teraz można to zmienić – dzięki akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie”, prowadzonej przez Biedronkę i producenta odplamiaczy Vanish. W jej ramach niepotrzebne, ale nadające się do użytku ubrania można przynieść do 300 sklepów sieci Biedronka w całej Polsce i wrzucić do specjalnego kontenera. Po wypraniu zostaną one przekazane podopiecznym Caritas.

 

– Prowadzimy z Caritas wiele wspólnych akcji, kierowanych do różnych grup potrzebujących, w tym dzieci czy seniorów. Tym razem stawiamy na ekologię – w szafach wielu osób znajdują się ubrania których nikt już nie nosi. Zamiast wyrzucać, warto je oddać komuś, komu jeszcze się przydadzą, a nawet sprawią radość – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR sieci Biedronka.

Daj swoim ubraniom drugie życie!

Akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” będzie prowadzona od 27 czerwca do 25 lipca w wybranych 300 sklepach Biedronka w całej Polsce. Aby wziąć w niej udział, wystarczy niepotrzebne ubrania wrzucić do różowego kontenera, oznaczonego jej logotypem. Ubrania zostaną wyprane przez firmę Reckitt Benckiser, producenta odplamiaczy Vanish, a następnie przekazane Caritas. Regulamin akcji i pełna lista sklepów znajdują się na stronie www.vanish.pl/drugiezycie

Zbiórkę ubrań wspiera kampania w głównych stacjach telewizyjnych – są to 10-sekundowe informacje o akcji, towarzyszące spotom promującym produkty do prania. „Za dużo? Niepotrzebne? Daj swoim ubraniom drugie życie – razem z Vanishem. Włóż je do różowego kontenera w wybranych sklepach Biedronka, a Vanish zadba, by trafiły do potrzebujących” – zachęcają spoty.

Współpraca Biedronki z Caritas

Biedronka od ponad dekady wspiera różnorodne akcje Caritas Polska w ramach takich inicjatyw, jak: pikniki rodzinne „Bądźmy razem” (70 tys. upominków dla dzieci w 2018 r.), paczki dla osób samotnych i chorych, zbiórki żywności (ponad 590 ton w 2018 r.) czy od 2018 r. karta „Na codzienne zakupy” (w sumie ponad 10 tys. seniorów otrzymało wsparcie w codziennych wydatkach na żywność, obecnie trwa 2. edycja programu).

Wspólnie z Caritas Biedronka przeciwdziała też marnowaniu żywności, w ramach programu „Spiżarnia Caritas”, który polega na przekazywaniu przez sieć niesprzedanych, ale pełnowartościowych artykułów spożywczych. Są one przekazywane bezpośrednio ze sklepów, na zasadzie darowizny. Wśród nich znajdują się te z bliskim terminem przydatności do spożycia, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. Produkty są wykorzystywane do przygotowywania posiłków w jadłodajniach i stołówkach oraz paczek żywnościowych w punktach wydawania żywności dla osób potrzebujących.