Czytasz i pomagasz – akcja charytatywna Empiku

Grupa Empik wydała książkę, która pomaga. Cały zysk z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na rozwój projektu bajkoterapii w domach dziecka. Już drugi raz z rzędu Empik wspiera Fundację Zaczytani.org – ostatnio udało się zebrać ponad 137 tys. złotych. Do wsparcia akcji namawiają także artyści i blogerzy.

 

Kupując książkę „List od…2. Święta przez cały rok” Katarzyny Ryrych można choć przez chwilę stać się pomocnikami Świętego Mikołaja – tak jak bohaterowie opowieści. Klienci Empiku przekonali się o tym już w zeszłym roku. Kilkadziesiąt tysięcy osób kupiło pierwszą część bajki, dzięki czemu w 2017 roku, udało się zebrać ponad 137 tysięcy złotych. Środki te zostały przekazane na wyposażenie 100 Bibliotek Małego Pacjenta. Opowieść o Linusie, Rudolfie i Majku okazała się tak dużym sukcesem, że w tym roku postanowiono przedstawić dalsze losy sympatycznych postaci. Tym razem cały zysk ze sprzedaży książki – 10 zł od każdego egzemplarza – zostanie przekazany na rozwój projektu bajkoterapii. Grupa Empik już teraz zapowiada, że akcja będzie cykliczna – co roku przed świętami Wydawnictwo Wilga (GWF) będzie publikowało kontynuację serii, a zysk ze sprzedaży zostanie przeznaczony na cel charytatywny.

Empik i Zaczytani.org – wspólnie dla podopiecznych domów dziecka

Empik od zawsze stara się wspierać Fundację Zaczytani.org będąc punktem zbiórek książek i już drugi raz z rzędu prowadzi akcję dedykowaną Fundacji. – Dobrze wiemy, jak ważne jest dorastanie z książką, dlatego co roku realizujemy projekty rozwijające pasje czytelniczą wśród dzieci. Właśnie startuje 10. Edycja Konkursu na Najlepszą Książkę Dziecięcą Przecinek i Kropka, na początku roku rozdamy też po raz kolejny ponad 10 000 książek szkolnym bibliotekom w ramach projektu „1000 powodów by czytać”, a w kwietniu planujemy wielkie święto literatury dziecięcej, czyli Targi Przecinek i Kropka – mówi Monika Marianowicz, rzecznik prasowy Empiku.

Najważniejsze znajdziesz w środku – świąteczne przesłanie Empiku

Akcja charytatywna jest częścią kampanii świątecznej „Najważniejsze znajdziesz w środku”, której kwintesencją jest tegoroczny spot „Żeby cię lepiej widzieć”. Mówi on o potrzebie bliskości, rozmowy, kontaktu z bliskimi. „List od… 2. Święta przez cały rok” Katarzyny Ryrych, autorki wyróżnianej w prestiżowych konkursach literatury dziecięcej, także opowiada o wspólnym spędzaniu czasu, realizacji pasji, byciu razem offline i korzystaniu z możliwości, jakie daje budowanie relacji w świecie analogowym.