Czas szczęśliwych pracowników

Szczęśliwy pracownik sukcesem firmy. Współczesne wyzwania w zarządzaniu firmą to tytuł debaty przeprowadzonej podczas gali wręczenia nagród „Ambasadorzy HR, przez Instytut Biznesy. Uważam go za bardzo przewrotny, by czy praca ma dawać szczęście?- zastanawia się Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.

 

Wydaje mi się, że koncept aby praca dawała szczęście jest wspaniały. Przeważnie najbardziej szczęśliwy pracownik to taki, który nie pracuje. Tak jest jednak tylko pozornie. Praca sprawia, że ludzie zyskują sens życia i czują się społecznie użyteczni. Niezależnie od tego przed biurami kadr, zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania kapitałem ludzkim stoją nowe wyzwania jak sprawić, żeby praca szła do przodu, a pracownicy, który ją wykonują byli szczęśliwi. To oznacza nowe podejście do zatrudnionych, którzy powinni stać się partnerami w biznesie, rozumiejący, że uczestniczą w budowaniu strategii i wartości organizacji, co przekłada się również na ich osobiste korzyści.”. To może być też nowe pole dla aktywności marketingowej wyrażające się chociażby z sloganie „towary i usługi od szczęśliwych pracowników

W debacie na temat „szczęśliwych pracowników” uczestniczyli Rafał Hiszpański – Prezes DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej, Ewa Małyszko – Prezes Zarządu PFR TFI, Barbara Misiewicz-Jagielak – Wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego i  Michał Gierczak – CEO  Connectis. Dyskusję prowadziła Paula Rejmer – Dyrektor w Hays Poland. W trakcie debaty zastanawiano się co może zrobić HR i pracodawca, by pracownik komfortowo i efektywnie pracował, z poczuciem zabezpieczenia i dbania przez pracodawcę o jego bezpieczeństwo finansowe? Wskazywano, że bogata oferta benefitów i dodatków pozapłacowych w wielu branżach to już standard. Stąd też rodziło się pytanie: czy są jeszcze sfery, w których pracodawca może zaoferować pracownikowi wartość dodaną? Zagadnień do dyskusji było więcej: W jaki sposób i w co angażować pracowników, aby przekładało się to na pozytywne wyniki ich pracy? Czy inwestowanie w szkolenia, kursy są w stanie związać pracownika z firmą? Jakie jest dziś idealne miejsce pracy? Czego oczekują pracownicy? Odpowiedź na wszystkie pytania wypełniłaby grubą książkę.

Kiedy piszę o gali „Ambasadorzy HR 2019”, zorganizowanej przez Instytut Biznesu, wypada mi też dodać kto został nagrodzony tym zaszczytnym tytułem:

Connectis – spółka specjalizująca się w budowaniu dedykowanych zespołów techniki informatycznej i tworzeniu najlepszych miejsc pracy w tym sektorze. Connectis zatrudnia ponad 350 Developerów.

Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego, reprezentujący 18 wiodących krajowych producentów leków, którzy zapewniają pracę farmaceutom, analitykom medycznym, lekarzom, chemikom, biologom.

Brown-Forman Polska – organizacja, która stawia na współpracę i zaufanie, a szczególnie zwracają uwagę na otwartą komunikację z pracownikami.

Partnerami głównymi wydarzenia Ambasadorzy HR 2019, organizowanego przez Instytut Biznesu, byli: PFR TFI oraz DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej, a partnerami wspierającymi Collegium Humanum Szkoła Główna Menedżerska, Hays Poland, Złota 44, Agencja Informacyjna, Capital24.tv i Centrum Informacji.

Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów – Instytut Biznesu

Źródło: „Zyski i straty”