Beko rozpoczyna globalną misję walki z otyłością wśród dzieci

Beko poprzez kampanię Jedz jak Mistrz (Eat Like A Pro) rozpoczyna swoją nową globalną misję, która ma na celu zapobieganie otyłości wśród dzieci. Wiodący producent urządzeń gospodarstwa domowego ogłasza współpracę z organizacją UNICEF i swoim obecnym Partnerem Sponsoringowym – klubem piłkarskim FC Barcelona i jego Fundacją Barça. Cel jest szczytny – chodzi o zebranie 1 miliona euro na rzecz walki z otyłością wśród najmłodszych.

 

Beko zamierza pójść dalej, niż inspirowanie i zwiększanie świadomości problemu – chce również zebrać milion euro dla UNICEF-u, zachęcając ludzi na całym świecie, by dzielili się w mediach społecznościowych swoimi zdrowymi nawykami żywieniowymi. Za każdy wpis, oznaczony hasztagiem #EatLikeAPro, który pojawi się na Instagramie lub Twitterze, Beko przekaże UNICEF-owi 1 euro. Zebrana kwota zostanie przeznaczona na prowadzone przez organizację programy, mające na celu zapobieganie nadwadze i otyłości wśród dzieci. FC Barcelona dołączyła do kampanii nie tylko dlatego, że zaangażowali się w nią obaj jej partnerzy, lecz również ze względu na fakt, że promowanie zdrowych nawyków żywieniowych jest głównym elementem działań prowadzonych przez Fundację Barça.

Jeśli utrzymają się dotychczasowe tendencje, do 2025 roku na całym świecie będzie ponad 70 milionów dzieci zmagających się z nadwagą i otyłością. Akcja Beko to odpowiedź na ten problem. Marka chce zapobiegać jego rozwojowi poprzez zwiększanie świadomości w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych, a do udziału w swojej inicjatywie zachęca wszystkich, którym ta kwestia nie jest obojętna. Aby zwiększyć siłę oddziaływania tej społecznej akcji, 6 maja podczas El Clásico – najczęściej oglądanego meczu klubowego na świecie – zamiast logotypu Beko na rękawach zawodników FC Barcelony pojawi się hasło kampanii: Eat Like A Pro (Jedz jak Mistrz).

Drużyna FC Barcelony w wyjątkowych T-shirtach zagra właśnie podczas tego legendarnego wydarzenia. W jakim celu? Zawodnicy FCB są inspiracją dla milionów dzieci na całym świecie. Jako bohaterowie wielu młodych ludzi, zachęcają do prowadzenia zdrowej, zbalansowanej diety i aktywnego trybu życia. Hasło „Jedz jak Mistrz” ma przekonać najmłodszych do zdrowego jedzenia, a dorosłym zwrócić uwagę na rosnący światowy problem.

Założeniem kampanii Jedz jak Mistrz (Eat Like A Pro) jest pokazanie rodzicom i dzieciom z różnych krajów, jak odżywiają się najlepsi piłkarze oraz dzielenie się wiedzą w zakresie prowadzenia zbilansowanej diety.

UNICEF walczy o prawa i dobro wszystkich dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które są w trudnej sytuacji. Zebrane pieniądze pozwolą wcielić w życie programy, mające na celu poprawę jakości odżywiania najmłodszych i ograniczenie rosnącej wśród nich otyłości.

Osoby, które na swoim Instagramie lub Twitterze podzielą się nawykami dotyczącymi zdrowego jedzenia, nie tylko przyczynią się do zwiększenia zebranej na cel charytatywny kwoty, ale też będą miały szansę wygrać podpisaną koszulkę FC Barcelony z logotypem #EatLikeAPro z limitowanej edycji. Fundacja Barça będzie wspierać kampanię w mediach, promując udział w niej wśród ponad pięciu milionów swoich fanów.

“Otyłość wśród dzieci jest wyzwaniem dla całego świata i bardzo nas cieszy, że trzy wiodące globalne marki – Beko, FC Barcelona i UNICEF – jednoczą się, by stawić mu czoła. Reakcją Beko na ten kryzys jest wykorzystywanie w urządzeniach AGD najnowszych technologii, które ułatwiają przygotowywanie zdrowych posiłków; dodatkowo prowadzimy działania zwiększające świadomość problemu i jego rozwiązań. Co więcej, wspólnie z FC Barceloną wspieramy UNICEF poprzez charytatywną akcję w mediach społecznościowych i unikalny hasztag #EatLikeAPro na rękawach zawodników FCB w trakcie meczu El Clásico”, mówi Hakan Bulgurlu, CEO Beko.

Victor Aguayo, szef Globalnego Programu Odżywiania UNICEF-u dodaje: “Otyłość wśród dzieci coraz częściej dotyka biedniejsze rodziny i kraje. Występuje wtedy, gdy nie dostarczamy najmłodszym wszystkich składników odżywczych, których potrzebują do tego, by prawidłowo się rozwijać. Bardzo cieszymy się ze współpracy z naszymi partnerami Beko i FC Barceloną. Wierzymy, że nasze połączone działania przyniosą pozytywne zmiany dla dzieci na całym świecie”.

“We wszystkich naszych programach wykorzystujących metodologię FutbolNet, które docierają do 120 tysięcy dzieci i młodzieży na całym świecie, promujemy aktywność fizyczną i szacunek. W tym przypadku chodzi o szacunek do samego siebie, a dokładniej o poprawienie własnych nawyków żywieniowych – twierdzi Jodi Cordoner, wiceprezydent FC Barcelony i Fundacji Barça.