Bajkowy Efekt Domina

Odgłos bijącego serduszka dziecka to najważniejszy dźwięk na świecie. To dźwięk życia, które w przypadku chorych na serce dzieci możemy uratować. Kulczyk Foundation przekazała Fundacji Radia ZET 144 276,21 zł na zakup kardiomonitorów dla małych pacjentów Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Z olbrzymią pomocą przyszły Autostrada Wielkopolska SA i Autostrada Eksploatacja SA, które przekazały łącznie 50 000 zł.

 

A wszystko zaczęło się od Efektu Domina.  Kulczyk Foundation wraz Fundacją Radia ZET wydały przepiękną książeczkę edukacyjną oraz płytę „Bajkowy Efekt Domina”, na której znalazły się bajki pochodzące z Polski i z innych krajów świata. – Tak właśnie działa efekt domina. Kulczyk Foundation pomaga tam, gdzie sytuacja jest naprawdę tragiczna. Niestety w bardzo wielu miejscach na ziemi ludzie zmagają się z głodem, brakiem bezpieczeństwa, a żyjące w takich warunkach dzieci szczęśliwe i bezpieczne mogą czuć się jedynie w marzeniach, w kranie bajek i baśni. Wszyscy Ci, którzy kupują Bajkowy Efekt Domina pomagają łódzkiemu Centrum Zdrowia Matki Polki w zakupie sprzętu medycznego Dziękujemy serdecznie, wszystkim tym, którzy starają się naprawiać świat – mówi Dominika Kulczyk.

Wraz z dziećmi bajki na płycie czytają także aktorzy i dziennikarze m.in. Agnieszka Dygant, Szymon Majewski, Piotr Fronczewski i Beata Pawlikowska. Patronat nad projektem objął Rzecznik Praw Dziecka, a o atrakcyjną formę edukacji, bo płyta zawiera też ćwiczenia i liczne zadania, zadbali specjaliści z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. „Bajkowy Efekt Domina” można było kupić w punktach RUCH i na natuli.pl, ale także otrzymały go rodziny podróżujące polskimi autostradami. – Niezwykle ważna w tej akcji jest nie tylko edukacja, ale także zwykła rodzinna radość ze słuchania tych wspaniałych opowieści. Dlatego nie tylko przekazaliśmy pieniądze na zakup kardiomonitorów dla chorych polskich dzieci, ale i podarowaliśmy w prezencie „Bajkowy Efekt Domina” tym kierowcom, którzy podróżowali z dziećmi – mówi Robert Nowak – Prezes Zarządu Autostrada Wielkopolska II SA

Efekt Domina to nazwa projektu i programu telewizyjnego, dzięki któremu Polacy poznają dramatyczne ludzkie problemy w najróżniejszych częściach naszego globu.

– Kulczyk Foundation to Fundacja, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych Działamy tak, by poruszona przez nas pierwsza kostka domina poruszała kolejne. Na co dzień doskonalimy procedury efektywnego biznesu. W sferze działań pozarządowych właśnie one mogą stać się podstawą tworzenia skutecznych strategii przedsięwzięć społecznych. Tak rozumiemy prawdziwe znaczenie odpowiedzialnego biznesu – wyjaśnia Dominika Kulczyk.