Atrium daje dobrym rzeczom drugie życie i edukuje w zakresie świadomych zakupów

Atrium Poland, wspierając działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i angażując się w aktywności na rzecz lokalnych społeczności, inicjuje projekt „Szafa Otwarta”. Jego celem jest edukacja na temat świadomych zakupów, optymalnego zarządzania garderobą, a jednocześnie – lokalne wsparcie osób potrzebujących. Akcja obejmie cykl wydarzeń, które zostaną przeprowadzone w centrach handlowych Atrium w ośmiu wybranych miastach w Polsce. Ambasadorką akcji została Małgorzata Rozenek-Majdan.
„Szafa Otwarta” to projekt społeczny zachęcający do dokonywania świadomych zakupów modowych oraz zaplanowanego zarządzania swoją garderobą. Wyłącznym patronem  i współorganizatorem akcji jest Atrium Poland, które swoją aktywność społeczną koncentruje na obszarach związanych z budowaniem świadomości klientów w ważnych dla nich dziedzinach życia oraz angażowaniem ich aktywnie w życie społeczności lokalnych. Hasło akcji „DRUGIE ŻYCIE DOBRYCH RZECZY” wskazuje, jak w prosty sposób, odwiedzając w wyznaczonych datach centra handlowe, które wspierają akcję, można realnie wesprzeć osoby potrzebujące.

Organizatorzy akcji, którzy do projektu zaprosili znaną prezenterkę telewizyjną, Małgorzatę Rozenek-Majdan, chcą zachęcić kobiety i mężczyzn do przejrzenia, uporządkowania swoich szaf i wybrania ubrań, które z różnych powodów nie są już używane, jednak – najczęściej z przyczyn sentymentalnych – nadal pozostają w naszych domach. Dzięki akcji można znaleźć nowy dom dla takich dobrych ubrań, z którymi jesteśmy związani lub łączą nas pozytywne wspomnienia.
– Każdy z nas ma w swojej szafie rzeczy, z którymi wiążą się sentymentalne wspomnienia. Te rzeczy leżą często na dnie szafy i po prostu się marnują, ale pozbyć się ich to tak, jakby pozbyć się wspomnień czy fotografii. Teraz jest na to sposób – można im dać drugie życie. To naprawdę świetna akcja! – zaprasza do przyłączenia się ambasadorka SZAFY OTWARTEJ, Małgorzata Rozenek-Majdan.

Przekazane dobre ubrania i dodatki zebrane podczas akcji w centrach handlowych zostaną posegregowane według typów i rozmiarów, a następnie przekazane podczas specjalnych warsztatów dla podopiecznych lokalnych ośrodków i fundacji, z którymi została nawiązana współpraca w ramach „Szafy Otwartej”.

– Szafa pękająca w szwach to problem znany z pewnością większości osób. Każdemu chyba zdarzyło się dokonać zakupu spontanicznie, zaopatrując się w rzecz, która okazała się nie pasować do sylwetki czy reszty garderoby. Te z zakupionych rzeczy, które już nie spełniają swojej roli, można teraz przekazać innym – a okazanie takiej bezinteresownej pomocy z pewnością również sprawi nam radość. – wyjaśnia genezę akcji Małgorzata Komarczuk, Head of Marketing Grupy Atrium. – Nawiązaliśmy współpracę z lokalnymi organizacjami pomocy społecznej w miastach, w których obecna jest akcja. Wspierając wybrane placówki jesteśmy gwarantem, że trafią one we właściwe ręce i ucieszą wiele osób.

Po uporządkowaniu szafy i przekazaniu ubrań potrzebującym będzie można dodatkowo skorzystać z fachowego doradztwa przed uzupełnieniem garderoby o rzeczy z aktualnych kolekcji. Podczas Wielkiego Finału akcji, jaki odbędzie się w każdym mieście, do którego zawita SZAFA OTWARTA, będzie sposobność do zapoznania się z podstawowymi zasadami zarządzania garderobą, które wyjawi prowadząca każdy z Finałów Małgorzata Rozenek-Majdan. Eksperci akcji podczas spotkań w centrach handlowych Atrium przekażą uczestnikom wiedzę o tym, jak świadomie dokonywać zakupów i jak wykorzystywać posiadane już ubrania na różne okazje oraz prosto uzupełniać stylizacje. Uczestnicy eventu dowiedzą się również, w jaki sposób segregować odzież i zoptymalizować zawartość szafy.

– Zakupy modowe to jeden z głównych celów zakupowych naszych klientów, a także jeden z najbardziej angażujących emocjonalnie. Uznaliśmy, że dobrym pomysłem jest edukowanie klientów w zakresie świadomego zarządzania swoją szafą i doborem garderoby. Jednocześnie zachęcamy do oddania dobrych, ale niepotrzebnych rzeczy osobom, które nie mogą pozwolić sobie na nową odzież. Łączymy zatem przyjemne z pożytecznym, a przy okazji możemy spędzić czas w towarzystwie ambasadorki Szafy Otwartej oraz lubianych blogerów i stylistki – mówi Olga Jezierska, Senior PR and Marketing Manager, odpowiedzialna za marketing centrów Atrium Poland.

We wsparcie akcji zaangażowali się również: znany bloger Łukasz Podliński, popularna blogerka Joanna Biawo, a także projektantka i stylistka Joanna Dworakowska.

Akcję można również wesprzeć na Facebooku, publikując zdjęcia ubrań przeznaczonych do oddania do Szafy Otwartej i zapraszając do akcji przyjaciół. Na profilu Facebook każdego centrum handlowego biorącego udział w akcji został też przewidziany KONKURS z atrakcyjnymi nagrodami (nagroda główna to 3 000 zł oraz 4 nagrody dodatkowe 500 zł – na odświeżenie wiosennej garderoby).

Na projekt SZAFA OTWARTA składa się cykl wydarzeń, które zostaną przeprowadzone w ośmiu wybranych centrach handlowych Atrium w całej Polsce w okresie od 17 marca do 11 czerwca 2017 roku. Szafa Otwarta będzie czekać na chętnych w cyklach tygodniowych w następujących miastach:
Atrium Plejada w Bytomiu 21-26.03.2017
Atrium Koszalin w Koszalinie 28.03-2.04.2017
Atrium Felicity w Lublinie 4-9.04.2017
Atrium Biała w Białymstoku 18-24.04.2017
Atrium Promenada w Warszawie 9-14.05.2017
Atrium Copernicus w Toruniu 16-21.05.2017
Atrium Kasztanowa w Pile 29.05-03.06.2017
Focus Mall w Bydgoszczy 6-11.06.2017

Więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć na stronach internetowych poszczególnych centrów handlowych biorących udział w Akcji oraz na stronie www.szafaotwarta.pl.