10. edycja akcji Fabryka św. Mikołaja

Trwa wyjątkowa, 10. już edycja Fabryki św. Mikołaja – charytatywnej akcji organizowanej przez wrocławską „Gazetę Wyborczą” przed świętami Bożego Narodzenia. W tym roku zbierane pieniądze wesprą remont specjalistycznej przychodni przy wrocławskim Hospicjum dla Dzieci, a także pozwolą na przygotowanie tysiąca świątecznych paczek dla dzieci z najuboższych rodzin.
Akcja charytatywna Fabryka św. Mikołaja ruszyła z początkiem listopada br. Jej finał odbędzie się 7 grudnia we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty – tysiąc najuboższych dzieci obejrzy wówczas filmy podczas specjalnego mikołajkowego seansu i otrzyma paczki zakupione z darowizn od sponsorów.

Pozostałe pieniądze zebrane przez Fabrykę św. Mikołaja zostaną przekazane Fundacji Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci, która wykorzysta je na remont przychodni. W ośrodku powstaną gabinety różnych lekarzy specjalistów – m.in. kardiologa, gastrologa, neurologa, ortopedy, laryngologa czy rehabilitanta, dzięki czemu dzieci leczone paliatywnie w domach będą mogły skorzystać z porady ich wszystkich podczas jednej wizyty, w jednym miejscu. Taka przychodnia, w której dzieci miałyby bez czekania i bezpłatnie dostęp do wszystkich niezbędnych lekarzy, powstaje właśnie przy ul. Jedności Narodowej. Fundacji Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci zabrakło jednak pieniędzy na jej dokończenie i wyposażenie w specjalistyczny sprzęt.

Obecnie na konto akcji wpłynęły pieniądze od 16 sponsorów – to już ponad 142 tys. zł! Darowizny pozyskuje wrocławski dział sprzedaży „Gazety Wyborczej”. Wpłatę 50 tys. zł zadeklarował Złoty Sponsor – firma Profit Development SA, a Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja SA – drugi Złoty Sponsor – wesprze Fabrykę św. Mikołaja kwotą 35 tys. zł. Do akcji przyłączyli się również: Dom Aukcyjny Dawro, Kancelaria Prawna Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy sp. k., Neo24.pl, Temar Deweloper SKA, Kaufland, Jeronimo Martins Polska – właściciel sieci sklepów Biedronka, Viessmann Sp. z o.o., Cargill Poland Sp. z o.o., Multi Grupa, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Szkoła Języka Angielskiego International House, Awbud- Deweloper Sp. z o.o., PR Expert oraz  PPH Aro Karoń Sp. J.

Wrocławska „Gazeta Wyborcza” zachęca kolejne firmy do przyłączenia się do akcji oraz wszystkich zainteresowanych do pomocy w działaniach Fabryki św. Mikołaja podczas finału w Kinie Nowe Horyzonty.  Tych, którzy chcieliby dołączyć do akcji, prosi o kontakt: agnieszka.iwanowska@wroclaw.agora.pl